Betöltés...
2014. július 17., csütörtök

Átvezető étrend

Igen, jól látod, a képen egy pulyka van. Amiről azonnal eszedbe jutott a kérdés, hogyan is gondolom az átvezető étrendet,

Most akarok húsra térni, mikor az emberek jelentős része épp a növényi étkezés felé fordul? Húsos étel receptje meg eddig itt csak akkor volt, ha valaki rendelte.

A mostani is megrendelés, csak a megrendelőnek néhány érdekes kívánsága is akadt mellé...

Lehet, ha a történetet elolvasod, nem jut eszedbe velem főzetni, hiszen a receptbe egyetlen beleszólás lehet: mi legyen az étel fő alapanyaga, jellemzője. (leves, főzelék, köret feltéttel, saláta, stb...) A kívánságlista:

  1. Pulykanyak leves legyen - pipálva, hiszen értem, rendben.
  2. Ne legyen benne zöldség, mert nem szeretjük - nem értettem, hiszen vízben bárki tud húst főzni, minek ehhez megrendelés?
  3. Ne legyen fűszeres, mert azt nem bírjuk - fogalmam sincs, mit értenek az emberek a fűszeres szó alatt, mivel ez egy igen tág fogalomkör. Jobb lenne néven nevezni mit nem bír. Erőset? Édeset? Konkrét fűszert? Sósat?
Mondtam neki, hogy csak annyi zöldség lesz benne, amennyi az íz miatt kell, a fűszereket meg észre se fogja venni.

Hozzávalók lettek:

  • 1 kg pulykanyak,
  • 2 csomag sárgarépa (sárga, narancsszín, lila kombinációban),
  • 3 szál petrezselyemgyökér,
  • 20 dkg gomba (vargánya és sárga rókagomba felesben),
  • 0,5 kg zöldbab (pontosabban vajbab és zöldbab felesben),
  • 1 közepes zeller.

Fűszerek:

  • 4 kanál adalékmentes parajdi só (ami garantáltan és bizonyítottan onnan jön),
  • 1 kanál szumák,
  • 1 teáskanál frissen tört zöldbors,
  • 2 petrezselyemgyökér zöldje,
  • 1 csomag bazsalikom,
  • 1 csomag édesköményzöld,
  • a zeller zöldjének kétharmada,
  • 2 sárgarépa zöldje.

Elkészítés:

A pulykanyakat feltettem főni magában, fél kanálnyi sóval. Míg nagyjából megfőtt pulykazsíron megdinszteltem hagymán a gombát és a zöldbabot majdnemkészre, azaz nem főtte el egészen a levét, a zöldbab még nem puhult meg. A gomba - zöldbab keverékhez tettem a sót.

Amikor a pulykanyak már puhult, de még érezhetően pár perc hiányzott a készhez, a gombás zöldbabbal összekevertem a szárazfűszereket, majd az egészet a főzés közben lévő pulykanyakhoz.

Ahogy újra forrt a keverék hozzátettem a zöldségeket és a zöldfűszereket (a zellerzöldből csak a háromnegyedét). Ezekkel együtt lassú tűzön még három percig főztem a levest.

Mikor kész lett, a csokornyi zöldeket kivettem a levesből.

Tálalás:

A maradék petrezselymet és zellerzöldet egy csokornyi metélőfokhagymával apróra vágtam, ez került egy tányér közepére. Köré vékonyra szelt, friss, enyhén csípős paprika, néhány gyufaszálra (julien) vágott sárgarépa és egy ugyanúgy vágott cékla került. Ebből a keverékből mindenki annyit szedett, amennyit gondolt.

Visszajelzés:

  • Ha nekünk legközelebb levest főzöl, ne tegyél bele húst! Anélkül sokkal finomabb lett volna.
Tudtam előre, de miért vitatkozzak a megrendelővel? Saját szájának jobban hisz mindenki, mint nekem.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel