Betöltés...
2016. október 4., kedd

Gombás zakuszka

Igen kedves barátunk jött épp mikor készült az étel.  Nem várta meg, míg elkészül teljesen, mert sietett.

Én meg letetettem vele a tányért, hogy gyorsan fénykép is készüljön. Így még jobban látszanak az étel összetevői legalább.

Finom lett, de így soha többet nem csinálok zakuszkát. A Duna-Baromfi BT csapatát is megkímélem a macerától. Kapnak készen. A többi lesz az ö dolguk.

Hozzávalók:

  • 3 kg pirosra érett kápia és pritamin paprika vegyesen,
  • 4 kg padlizsán felkockázva,
  • 60 dkg vargánya és rókagomba vegyesen, apróra vágva,
  • 1 kg zsenge trombitatök (cukkini is jó) felkockázva,
  • 4 nagy fej lilahagyma apróra vágva,
  • 3 fej fokhagyma vékony csíkokra vágva,
  • 8 evőkanál adalékmentes parajdi bányasó,
  • 12+4 evőkanál sütő-főző olívaolaj,
  • 2 evőkanál szumák.

Elkészítése:

A paprikákat egyben megsütöttem - só nélkül - úgy, hogy pici olajat tettem alá. Mikor kész lett lehúztam a paprikák héját. Érdemes a paprikát pár percre nejlonzacskóba tenni, úgy könnyebb a héj lehúzása.

Közben egy másik edényben feltettem a padlizsánokat 12 evőkanál olajjal és 4 evőkanál sóval. Ennyi padlizsánt kb. háromszorra tudtam volna megsütni, így egyszerűbb volt. A sótól a padlizsán is könnyebben puhul, hamarabb összeesik. Rendszeres kevergetés közben készült majdnem készre.

A harmadik edénybe került 4 evőkanál olajra a hagyma. Mikor már üvegessé vált a hagyma hozzákevertem 4 evőkanál sót, a fokhagymát és a gombát. Amint a gomba levet eresztett hozzákevertem a felkockázott tököt, a szumákot. Nagyjából 20 percig főztem, majd összekevertem a meghámozott, kicsumázott paprikával.

Végül összekevertem a megrogyott padlizsánnal. További kevergetés mellett még 15-20 percig készült. A fenti képen lévő étel 5 perccel az összerakás után lett kiszedve. A végeredmény krémesebb ennél.

Az étel hozzáadott víz nélkül készült.

Tálalása:

Zacskóban sült krumplit, kenyeret és főtt barnarizst kínáltam az étel mellé. Sajtbarátoknak hagyományosan érlelt sajtot is reszeltem mellé.

Zacskóban sült krumpli

A megmosott, még vizes, nagyjából egyforma méretű krumplikat barna papírzacskóba teszem, majd így a minden tűzhelyhez járó lapos tepsire. Előmelegített sütőben sütöm. A sütési idő 20-30 perc a krumpli méretétől függően.

A barna (félfamentes) zacskó nem gyullad ki gázsütőben sem, viszont olyan ízt ad a krumplinak, mintha az parázson sült volna.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel