Betöltés...
2016. október 16., vasárnap

Borsósleves az utolsó őszi zöldborsóból

Az őszi borsót sokkal jobban kedvelem, mint tavaszi változatát. Mert a másodvetés sokkal ízesebbre, édesebbre érik a nyári naptól, ráadásul a kukacok is kimaradnak belőle, mert a kukacosodást okozó rovarok tavasszal petéznek, nem nyáron.

Sikerült szereznem egy kilónyi lila borsót is. Egészen zsengét. Ennek szemei pont olyan zöldek mint más borsóé, csak a héja lila.

Zsenge korában héjastól főzhető, párolható. Elkészültekor a héj színe már nem lila, csak itt-ott lilás árnyalatú. A héj attól különleges, hogy belül hiányzik az a kemény cellulózréteg, amitől más borsó héja nem ehető.

Hozzávalók:

  • 1 kg lila zöldborsó héjastól (a hüvelyek legvégét levágtam, amin olyat találtam mint a zöldbab szálkája, lehúztam róla),
  • 3 kg zöldborsó kifejtve,
  • 1,5 kg egészen apró krumpli alaposan megmosva héjastól,
  • 1 kg pasztinák hámozva, felkockázva,
  • 1 kg répa negyedholdra vágva,
  • 1 közepes zeller felkockázva,
  • néhány kelkáposzta levél csíkokra vágva,
  • 2 szál póréhagyma vékony szeletekre vágva,
  • 8 evőkanál adalékmentes só,
  • 8 evőkanál sütő-főző olívaolaj,
  • víz,
  • apróra vágott zellerzöld és petrezselyemzöld a tálaláshoz.

Elkészítése:

A póréhagymát feltettem dinsztelődni az olajra a paszternákkal együtt. Mikor már kicsit kezdtek puhulni, hozzákevertem a krumplit és a többi zöldséget, meg a sót.

Mikor a zöldségeken látszott már a hő hatása, felengedtem előre melegített vízzel és hozzá kevertem a borsót meg a káposztalevelet. Annyi vizet tettem még hozzá, hogy kb. két ujjnyira elfedje a zöldségeket.

Lezártam a kuktát. Felforrástól számított 15 percig főztem még az ételt.

Tálalása:

Tálba szedtem az ételt, majd apróra vágott zellerzöldet és petrezselyemzöldet kínáltam mellé.

Nagyon kellemes kombináció, ha nem levesként, hanem főtt barnarizzsel, vagy bulgurral tálaljuk. Ebben a változatban különlegesen finom, ha szárazon pirítunk hozzá napraforgó magot, amire félkész állapotában kevés sóval kevert vizet, vagy fűszeres szójaszószt öntünk, amit további kevergetés mellett elpárologtatunk a magról.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel