Betöltés...
2017. március 6., hétfő

Almafőzelék kölessel


A gyerekkori almafőzeléket fogalmaztam át cukormentes, gluténmentes változatúra.

Hozzávalók

  • 3,5 kg Jonatán alma, hámozatlanul, kimagozva, felkockázva,
  • 2,5 kg Mutsu alma, hámozatlanul, kimagozva, felkockázva,
  • 2,5 kg csicsóka, az apró szemek egyben, a nagyobbak kényelmes falatra vágva,
  • 2 evőkanál hidegen sajtolt szőlőmag olaj,
  • 4 evőkanál őrölt szegfűszeg,
  • 3 evőkanál szumák,
  • 3 evőkanál őrölt csillagánizs,
  • 1 evőkanál őrölt vaníliabél,
  • 4 evőkanál adalékmentes Parajdi Bányasó,
  • 1 kg köles,
  • 40 dkg dió, ebből 30 dkg apróra vágva, a maradék cikkekben,
  • 4 liter víz.

Elkészítése

A csicsókát pár percre feltettem dinsztelődni az olajra, majd hozzákevertem 3 evőkanál sót és a fűszereket. Ez után ráöntöttem a víz felét előre forrósítva. Hozzákevertem az almákat, lezártam a kuktát.

Felerősítettem a lángot, majd sistergéstől számítva 20 percig főztem takaréklángon.

Kiengedtem a kuktából a gőzt, majd felnyitottam a kuktát. Leszűrtem az almát. Az alma levéhez öntöttem még két liter vizet. Felforraltam. Beletettem egy evőkanálnyi sót, beleöntöttem a kölest. Néha megkevergetve 10 percig főztem.

Félrehúztam a tűzről és fedő alatt hagytam állni 15 percig. Ezalatt teljesen megpuhult és felszívta az összes lét. Míg a köles várakozott az apróra vágott diót kicsit megpirítottam egy serpenyőben, natúr.

Ezután betettem a kuktába a megfőtt almát, a pirított diót és összekevertem. Visszatettem a tűzre, két - három percre, hogy jobban összeérjenek az ízek.

Tálalás

Veganoknak a fenti képen látható módon kínáltam, dióval megszórva. Vegetáriánusoknak házi tehéntúrót kínáltam mellé (finom lenne kecsketúróval is, de ilyenkor a kecske nem ad tejet). A húsos változathoz most is Erzsikéék készítettek kiegészítést.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel