Betöltés...
2018. július 1., vasárnap

Vegyes gombapörkölt padlizsánnal

Hozzávalók és elkészítés

  • 4 kg padlizsán felkockázva (csak a szárát és a virág helyén lévő kemény részt vágom le róla, a héja marad),
  • 1 kg vegyes erdei gomba (májusi pereszke, ízletes vargánya, róka),
  • 2 db csípős, zöld húsú paprika (csak ha gyerekek nem eszik),
  • 1 kg vöröshagyma - ízlés szerint felvágva,
  • 3 fej fokhagyma,
  • 1 evőkanál frissen őrölt zöldbors, babér, kömény, fekete hagymamag keveréke,
  • 1 evőkanál szumák,
  • 2-3 evőkanál őrölt fűszerpaprika - a színétől függően (jó tudni, hogy a fűszerpaprika a fővés közben adja ki a színét, nem érdemes túl sokat beletenni mert félreviszi az ízeket),
  • 6 evőkanál adalék mentes Parajdi Bányasó,
  • 1,5 dl szőlőmag olaj (ha a padlizsán nagyon felszívja lehet még hozzáönteni egy keveset)
Az olajra feltettem a hagymát dinsztelődni, majd hozzákevertem a gombát, a csípős paprikával és a fokhagymával. Mikor a gomba levet eresztett hozzákevertem a padlizsánt és a sót. Időnkénti kevergetés közben megvártam míg a padlizsán kezd megrogyni. Ekkor lezártam a kuktát, közepes hőfokon megvártam míg sistereg, majd további 15-20 percig főztem lassú tűzön (kislángon).

Ez után kiengedtem a kuktából a gőzt, hozzákevertem az ételhez a száraz fűszereket, felöntöttem egy fél liter előre forrósított vízzel, alaposan átkevertem, majd további kevergetés közben kb. 10 percig együtt főztem az egészet.

Fogyasztása:

A végeredmény csípőssége így: evés közben nem csíp, a falat lenyelése után érezhető a paprika ereje. Aki erősen szereti tegyen hozzá külön erős paprikát, vagy csípős salátával, savanyúsággal fogyassza.

Melegen: kifőtt tésztával, nokedlivel, hajdinával, rizzsel, bulgullal, ízlés szerint. Friss, ízlés szerint összeállított natúr salátától kezdve bármilyen kedvünk szerinti savanyúsággal.

Hidegen: kenyérre rakva szendvicsként, de akár kenyér nélkül salátával, savanyúsággal - ki hogyan szereti.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel