Betöltés...
2018. június 25., hétfő

Tallérbabos cukkini bazsalikommal


Találtam 1,5 kg tallérbabot. A spájzban. Jól elrakva, befőttes üvegbe. A lekvárok mögött. Nagyon tudok pakolni ha kell... Folyton mondták hogy jön a hideg, meg az eső, meg változékony lesz az idő. Ahhoz pont ugyanúgy kell plusz energia mint a télhez. Úgyhogy jókor került elő.

Eredetileg cukkiniből akartam bazsalikomos francia lecsót csinálni. Az egyszerű is, gyorsan kész, finom is. Most úgy döntöttem a bab szereti a paradicsomot is, a hagymát is, a bazsalikomot is, a cukkinit meg majd megszokja.

Hozzávalók és elkészítés:

  • 1,5 kg tallérbab só nélkül puhára főzve (áztatás nélkül, négyszeres vízben főtt kb. 45 percig kuktában),
  • 1 szatyor újhagyma zöldje karikára vágva (igen, kérd el bátran azt is amit épp most vágatott le valaki előtted),
  • 1 fej fokhagyma apróra vágva,
  • 2 csípős paprika felkarikázva,
  • 3 kg cukkini (világoszöld, sötétzöld, sárga) hámozatlanul cikkekre vágva,
  • 0,75 l darált paradicsom még tavalyról nyersen eltéve,
  • 6 evőkanál adalékmentes parajdi só,
  • 1 teáskanál őrölt fűszerpaprika,
  • 1 nagy csokor bazsalikom csíkokra vágva,
  • kb. 1 dl olaj.
Az újhagyma zöldjét feltettem az olajra dinsztelődni az összes sóval. Mikor már puhult hozzákevertem a fokhagymát, a csípős paprikát és a cukkinit. Rendszeres kevergetés közben megvártam hogy a cukkini levet engedjen, majd lezártam a kuktát 15 percre.

Ez után kiengedtem a kuktából a gőzt, majd hozzákevertem az őrölt paprikát, a paradicsomlét és a bazsalikomot. Amint visszaforrt hozzákevertem a főtt babot a leve nélkül. Újraforrás után lezártam a kuktát még 10 percre.

Köret:

Kedvenc tésztám készült hozzá. Paradicsomos, bazsalikomos csavart durumtészta. Bő vízben 9 perc alatt fő meg. A vízbe kis sót szoktam tenni.


Mikor a tészta készen lett leöntöttem róla a vizet, majd megkevertem hogy ne tapadjon össze. A tésztát és a babos cukkinit tálaláskor, illetve melegítéskor keverem össze. Így nem romlik meg. Hidegen is fogysztható.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel