Betöltés...
2013. augusztus 19., hétfő

Főzés közben - a konyha

Este nekiálltam főzni, mert napközben nem lesz rá időm. Miközben épp a lecsós kreációk aktuális példánya készült hallgattam egy előadást a magyar konyháról, ami számomra sok dolgot megmagyarázott.

Azt is, miképpen működünk, azt is, miért és hogyan indul el az ember egy számára ismeretlen úton ösztönösen, majd az évek alatt hogyan és miért lesz ez az út tudatos. De ez hosszabban egy másik történet része.



Gondoltam megosztom veled is. Azért több részletben, mert ebben jobb a hang, mint a teljes előadásban. Meg így több ebédhez lesz használható.

Aktuális brutálkodásom a kajával úgy alakult, hogy sajnos néhány dolognak igen nehezen bírok ellenállni. Ezek közé tartozik a fejtett bab is. Viszont bableveshez pont semmi kedvem nem volt, a főzelék meg felénk eléggé másképp működik.

Paprika, paradicsom, hagyma, fokhagyma, némi bazsalikom (olyan kisebb bozótnyi fodros) meg pont volt kéznél a bab mellé.

Próbálnám leírni a miből mennyit a szakácskönyvek szerinti módon, de nálam mások a mértékegységek a létszám miatt:

  • 2/3 szatyornyi édes TV (tölteni való) paprika,
  • 1/2 szatyornyi szabadföldi paradicsom,
  • 2/3 csokornyi főzőhagyma zöldjével együtt*,
  • 1 fej fokhagyma,
  • 1 kg idei fejtett lóbab,
  • 2 evőkanál őrölt pirospaprika (édes),
  • 2 négyujjas csipet só,
  • 4 evőkanál szőlőmag olaj (hidegen sajtolt, szűretlen),
  • 2/3 bozótnyi apróra vágott bazsalikom*.
  • Csípős paprika, további zöldfűszerek mindenkinek kedvére nyersen a tányérba. Igen, ambrózia is.
* a maradék 1/3-ok a házi kecsketúróból és lenolajból készült, kurkumával, szumákkal, őrölt köménnyel ízesített körözöttbe kerültek.

Az elkészítés módja:

A babot kétszeres vízben, só nélkül megfőztem. Mikor kész, a levét külön szedtem.

A szőlőmag olajon üvegesre dinszteltem a hagymát, majd beletettem a fokhagymát és a rövid csíkokra vágott zöldpaprikát. Ehhez tettem a teljes sómennyiséget.

Mikor a paprika elkezdett levet ereszteni félrehúztam a tűzről, beletettem és elkevertem a pirospaprikát. Ezután belekevertem a kockára vágott paradicsomot, a főtt bab levét.

Amikor felforrt beletettem a főtt babot és a bazsalikomot. Takaréklángon még 6 percig főtt.

1 megjegyzés:

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel