Betöltés...
2013. december 16., hétfő

Szendvicsek Juci szülinapjára

Erre a kivételes alkalomra mindenképp valami egészen meglepőt akartam készíteni. Hiszen a barátok is csak egyszer születésnaposak évente.

Szerencsém volt, mert sikerült a piacon igazi kincseket lelnem hozzá. Külön növényevőknek és húsevőknek is.

A szendvicskrém:

  1. Zöld felesborsó sótlanul megfőzve, ötszörös vízben.
  2. Mángold, dinsztelt fokhagymán enyhén fonnyasztva. A felhasznált só szokás szerint az 1 kg alapanyag / 1 evőkanál só arányban. (Mikor már nincs mángold, a sósan dinsztelt fokhagyma, esetleg pici hagymával is megteszi.)
Mikor mindkettő kész, összeturmixoltam úgy, hogy annyi főzőlét használtam hozzá, közepesen sűrű krém legyen. Ami borsó főzőlé a turmixolásnál kimaradt ment a levesbe szokás szerint.

A vega feltét:


Csíkokra vágott csicsóka, diós szőlőkolbász (elhagyható), citromos kakukkfű (citromfű is jó).

A húsos feltét:


Pulyka mellet főztem egészben, kurkumával és füstölt parajdi sóval. A felhasznált só mennyisége kb. háromnegyede a zöldségfélékhez használtnak, különben túl sós lesz a hús.

Mikor a hús kihűlt hosszában elvágtam, majd vékony szeleteket vágtam le belőle. A tetejére koriander zöld és pirosra érett paprika került, utóbbi felkarikázva.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel