Betöltés...
2014. március 9., vasárnap

Levesbetét

Azt előre elárulom: nem tudok levest főzni. Sose tudtam. Mikor már sopánkodok magamban, hogy ebből csak „valamit visz a víz lesz”, akkor még elég jól megáll benne végül a kanál.

Ami készült: Gyöngybab leves, gazdagon zöldségelve.

A babot só nélkül négyszeres vízben megfőztem. Külön dinsztelt póréhagyma alapon párolódott krumpli és zöldségek, fokhagymával, füstölt sóval, fűszerekkel.

Zsiradék és fűszerek:

  • Hidegen sajtolt szőlőmag olaj,
  • Pirospaprika,
  • Kurkuma,
  • Szumák,
  • Őrölt kömény,
  • Őrölt babérlevél,
  • Frissen tört zöldbors.

Szokásaimhoz hűen előbb megfőztem a babot, annak levéből is használtam a pároláshoz. Mikor a zöldség is kész lett, összeforraltam a babbal.

A „leves” mellé készített levesbetét:

Apróra, vagy vékony szeletre vágva készítettük a hozzávalókat. A hozzávalók ízlés szerint bővíthetők, bármilyen levesbe évszak szerint változtatható az összetétel.

  • Medvehagyma
  • Póréhagyma
  • Petrezselyem
  • Zellerlevél
  • Tényleg csípős paprika (így árulták a piacon, igaznak bizonyult)
  • Cékla
  • Vadtorma
A levesbetét összetevőket természetesen mindenki kedvére szabott arányban, nyersen teszi az ételébe, bármilyen évszak van. A fotón látható mennyiség két tányérnyi ételhez készült.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel