Betöltés...
2014. április 28., hétfő

Tojáskrém

Itt volt a Húsvét, amikor olyan ételt kellett kitaláljak, amit húsmentes étkezést folytatók is szívesen megesznek, ráadásul a húsvéti füstölt feeling is benne van.

Így szavaztam a tojáskrémre, ami azóta a harmadik fazékkal készül státuszt érte el.

A fazéknyi egyáltalán nem vicc, hiszen nem kevesen ettük egyik alkalommal se.

Különösen szerencsésnek érzem magunkat, hogy sikerült igazi kapirgálós tyúkok tojásait beszerezni, akik azt sem tudják, mi a csirketáp. Remek kiegészítőjükül őstermelői juhtúró és tejföl is került mellé. Meg olyan aludttej, amihez a tej két nap alatt alszik meg.

Összetevők:

  • 20 db keménytojás kockára vágva (tojásvágót használtam hozzá amiben először hosszában, majd keresztben vágtam el ugyanazt a tojást),
  • 1/2 kg juhtúró,
  • 1/2 liter tejföl,
  • 2*2 dl aludttej (mert Marika tejfölében egyébként megáll a kanál)

Fűszerek:

  • 2 evőkanál adalékmentes füstölt parajdi bányasó (mivel az alapanyagok összesen kb. 2 kg mennyiséget tettek ki),
  • újhagyma karikára vágva (felkockázott vörös, vagy lilahagyma is kiváló, snidling is remek alternatíva),
  • apróra vágott metélő fokhagyma (medvehagyma is remek hozzá).
  • csipetnyi kardamon,
  • kevés őrölt kömény,
  • kevés szumák.
A kardamon, a kömény és a szumák egyaránt a tojás egyesek számára nehéz, néhányaknak gázkeltő voltát ellensúlyozza a krémben.

Az étel készítése:

A megmosott tojásokat betettem egy kisfazékba, majd hideg vizet engedtem rájuk. Így tettem fel főni. Mikor a víz felforrt takaréklángon 10 percig főztem a tojásokat.

Ezalatt a tejfölt, a juhtúrót, az aludttejet, a sót és a fűszereket összekevertem.

A megfőtt tojásokra azonnal hideg vizet tettem, hogy könnyebb legyen levenni a héját. Ami nem mindig sikerült tökéletesen, mert az egy hetesnél frissebb tojásokat akkor se lehet rendesen megpucolni, ha a fejem tetejére állok.

A megtisztított tojásokat felkockáztam a tojásvágóval, majd hozzákevertem az előkészített krémalaphoz.

Tálalás:

Húsvétkor héjában főtt, félbevágott krumplira került friss tormalevél, arra a tojáskrém. Tetejére vékonyra szelt retek és kosszarvú paprika. A vékony szeletelést ismét a konyha hercegnőjének köszönhetem (lásd az előző cikk). Segítségével egy csomag retekből és egy paprikából mindenkinek jutott.

Hétköznapokon a kenyér, vagy annak szárazon pirított változata is megteszi krumpli helyett.



Sokan jegyezték már meg, hogy az ételeink igen gazdagok, kevesen engedhetik meg maguknak. Tévedés. Megtanultuk hogyan használhatjuk ki az összefogás erejét.

Az állandó csapattal összeadjuk az alapanyagokhoz valókat, közösen készítjük az ételeket. A termelői alapanyagok sokkal kevesebbe kerülnek ha a termelőnek is jut a készből, hiszen a hajnali szedéssel mire kész vannak sokszor reggelizni se állnak meg az egész napi árusítás előtt, így bizony nem átalljuk kínálással segíteni őket.

A módszer kisebb falusi közösségekben éppúgy működhet, mint társasházi szomszédságokban. De ez már az újratanult élő kommunikáció része is, melyet a kapcsolódó gazdaságossági számításokkal együtt hamarosan főzőtanfolyamon is oktatunk.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel