Betöltés...
2014. június 11., szerda

Gombás töklecsó

Eljött a meleg idő amikor már nem sokszor eszünk főtt ételt. Ilyenkor szervezetünknek hűsítő ételekre van szüksége.

Nyers zöldségek, gyümölcsök, fűszeres zöldségsaláták, mentás. vagy bazsalikomos gyümölcssaláták ideje következik.

Ha nyáron mégis főzésre szánjuk magunkat nagyon fontos, hogy az alapanyagokat minél vékonyabbra, kisebbre vágjuk.

Ennek több előnye is van. Egyrészt percek alatt kész az étel, másrészt hőfelvételük és hőleadásuk kisebb. Pont ahogyan az a nekünk ideális.

Ettől függetlenül vannak olyan alapanyagok, amelyek csak tavasztól őszig érhetők el, nem mind ehető nyersen. Kár lenne ezeket kihagyni étrendünkből.

Igen, pontosan a vadon termő gombákra gondoltam. Egy kellemes laskagomba galambgombával párosítva remek élmény. Ki is próbáltam.

Tekintettel voltam arra, hogy a gomba nehéz étel, így zsenge tökkel kombináltam, ami segíti az emészthetőségét, ráadásul hűtő típusú alapanyag. Külön előnye, hogy a lecsófélékből kiváltható vele az egyesek számára irritáló paprika is.

Hozzávalók:

  • 40 dkg erdei laskagomba, és 30 dkg kékhátú galambgomba, csíkokra vágva,
  • 4 kg zsenge, apró főzőtök, vékonyan meghámozva, kisebb kockákra vágva,
  • 2 csomag főzőhagyma a zöld szárával együtt apróra vágva,
  • 2 szál még nem gerezdesedő fokhagyma szárastól apróra vágva,
  • 3 db paradicsom felszeletelve,
  • 5 evőkanál adalékmentes parajdi só,
  • 3 evőkanál őrölt pirospaprika amit a hazai hagyományok szerint szedtek, szárítottak, őröltek (boltban kapható őrölt pirospaprikából 8-10 kanálnyinak felel meg),
  • 5 evőkanál hidegen sajtolt szőlőmag olaj,
  • 2 szál borsmenta.

Elkészítése:

Az olajon megdinszteltem a hagymát, kicsit megfuttattam (csak 1-2 percig van az olajban a folytatás előtt) a fokhagymát, majd hozzájuk kevertem a gombát és a sót.

Mikor a gomba leve már nagyjából elfőtt hozzákevertem a pirospaprikát, a paradicsomot és a tököt. Tetejére tettem a borsmentát (bors helyett), majd lefedve, lassú tűzön 3 percig főztem, majd még két percig lefedve hagytam.

Tálaláskor héjában főtt, vagy sült apró újkrumpli - hámozatlanul - kiváló köret lehet. Mi apróra vágott metélőfokhagymával szórtuk meg az ételt.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel