Betöltés...
2016. április 21., csütörtök

A legnehezebb feladat

Az, hogy egy ilyen étel elkészítése nehéz lenne, netán sokáig tart, csak egy tévedés. Egyetlen nehézség van.

Mi legyen az étel neve?

Ebben nem vagyok jó, ezért valószínűleg sosem leszek főszakács.

Az étel végtelenül egyszerű. Három alap összetevőből és egycsipetnyi reszelt sajtból áll.

Összetevői: párolt zöldségek, tavaszi fűszeres vöröslencse mely szendvicskrémként is fogyasztható, natúr saláta.

Hozzávalók és elkészítés:

Párolt zöldség:

  • sárgarépa,
  • pasztinák,
  • petrezselyemgyökér,
  • csicsóka,
  • krumpli,
  • vaj,
  • kevés víz,
  • adalékmentes parajdi só ízlés szerint.
A zöldségfélék aránya szabadon választott. A sómennyiség kilónként egy evőkanálnyi. Vizet keveset tettem bele, azt is csak azért, hogy kevesebb zsiradék kelljen hozzá.

Megolvasztottam a vajat, hozzáöntöttem egy kevés vizet, bele a sót. Mikor felforrt belekevertem a zöldségeket, fedő alatt kb. 6-8 percig pároltam lassú tűzön. A szükséges idő edényfüggő is, a lényeg, hogy a végeredmény már puha, de még enyhén roppanós legyen.

Vöröslencse krém:

A megpárolt zöldségeket gondosan leszűrtem a vajas víztől. Ezt a vajas-vizes zöldséglét használtam a lencséhez. Először apróra vágott metélő fokhagymát tettem bele. Mikor az már kicsit párolódott, felengedtem az egészet annyi vízzel, hogy a lé a vöröslencse duplája legyen.

Amint felforrt belekevertem a vöröslencsét és beletettem egy csokor citromos kakukkfüvet (1,5 kg vöröslencséhez). Lefedtem, 10 percig főtt, majd tettem még hozzá 0,5 evőkanál adalékmentes parajdi sót és hagytam a fedő alatt kihűlni. Hűlés után kivettem a kakukkfüvet, a többit egy fakanállal összekevertem, hogy pépes legyen, mint a krumplipüré.

Ebből a krémből mindig érdemes többet készíteni, mint ami az ételhez kell, hiszen kenyérre kenve egész héten kiváló szendvicskrém. Margarint, zsírt, vajat, stb... remekül helyettesít. Hasonlóan remek krém készíthető a párolt zöldségből, vagy a kettő keverékéből is. Én szeretem az ilyen krémeket. Salátákkal, pirított napraforgóval, szezámmaggal sajtok, felvágottfélék nélkül például nagyon finomak.

Saláta:

  • fejes saláta,
  • retek,
  • újhagyma.
Apróra vágva, hogy akár a tányéron, akár szendvicsre jó méretű legyen. Egyáltalán nincs ízesítve, így egy üres savanyúságos vödörben napokig eláll a hűtőben.

Ugyanez megsózva kicsit átgyúrva kiváló gyors savanyú, ha édeskáposztát is vágunk bele. Nyáron uborkával, paradicsommal, paprikával is kiegészíthető.

Tálalás:

Mint a képen is látszik egymás mellé raktam a tányérra csíkonként, tetejét megszórtam kevés reszelt sajttal. Sajtból én az érettebbeket szeretem, de egy gyengécske köményes Óvári, vagy egy kicsit keményebb juhsajt, kecskesajt is kiváló hozzá. 4-5 főre kb. 3-5 dkg sajt elég. A sajt elhagyható, illetve remekül kiváltható kevés frissen pirított, hántolt napraforgómaggal, vagy tökmaggal. A magféléket simán serpenyőben szoktam pirítani, szárazon.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel