Betöltés...
2017. február 1., szerda

Fehérbab leves zöldségesen, szemes tönköllyel

Az van, hogy más elfoglaltság miatt le vagyok maradva a téli receptekkel. Pótolom, ahogy sikerül. Most közkívánatra viszont az utoljára készült recepttel kezdem.

Mit jelent a közkívánatra?
Az itteni receptek úgy íródnak le, hogy először megfőzöm az ételt, aztán lefotózom, megesszük, majd leírom a receptet. A kis, közösen étkező csapatban mindenki azzal járul hozzá ehhez, amivel tud. Ha bármelyikünk szívesen ajánlaná másnak az így készült ételt, szól, hogy azzal a recepttel kezdjem.


Ezt a levest nem levesnek szántam eredetileg. De tudok én vitatkozni mindenféle alapanyagokkal, ha mégis leves akarnak lenni? Igazából külön örültem neki, mert megvan a leves titka: nem levest kell főzzek, akkor sikerülhet. (Ezt mindenki érti aki ismeri a főztöm. Mikor levest akarok főzni sose az lesz.)

Hozzávalók:

  • 1 kg fehérbab (apró, hosszúkás szemű),
  • 1 kg szemes tönkölybúza,
  • 1 kg színes répa hasábra vágva,
  • 2 kg cékla felkockázva,
  • 7 evőkanál adalékmentes só (a bab és a tönköly duplára dagad, azért),
  • 1 evőkanál fekete hagymamag,
  • 1 teáskanál őrölt pirospaprika,
  • 10 evőkanál sütő-főző olívaolaj,
  • víz:
    • 4,5 liter a babhoz és a tönkölyhöz - ezt teljesen felszívják,
    • a többihez tetszés szerint.

Elkészítése:

A babot és a tönkölyt együtt feltettem főni kuktában, áztatás nélkül, só nélkül, kicsivel több mint kétszeres vízben. Forrástól számítva 25 percig főttek.

A felkockázott céklát az összes sóval az összes olajban kezdtem dinsztelni. Mikor már puhult hozzákevertem a hasábokra vágott répát. Mikor a répa is kezdett puhulni félrehúztam a tűzről, hozzákevertem a frissen őrölt fekete hagymamagot, a pici őrölt paprikát. Öntöttem rá annyi előre forrósított vizet, hogy ellepje.

Ezután hozzákevertem a nagyjából megfőtt babot és tönkölyt, majd tettem hozzá még vizet, amivel a víz már az egészet ellepte. Mikor a víz újra forrt lezártam a kuktát és lassú tűzön főztem 15 percig. Ekkorra a répa már átfőtt, de nem puha, a cékla még kellemesen rágható állagú.

Tálalás:

Apróra vágott nyers fokhagyma, füstölt parajdi bányasó és csípős paprika illik hozzá.

A húsos változatot itt találod.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel