Betöltés...
2018. május 1., kedd

Csicsókás lencse



A szezon utolsó utáni csicsókájával készült ez az étel. Próbaképpen használtam hozzá a napokban készült gombaolajból is. Nekem nagyon ízlett, különösen amiatt, hogy az apró szemű csicsókát nem kellett összevágni se, így kicsit roppanós lett a végül.

Hozzávalók:

  • 1 kg lencse,
  • 3 kg csicsóka,
  • 1 szatyornyi újhagyma zöldje,
  • 2 db új fokhagyma, zöld szárastól,
  • 1 csokor friss szurokfű,
  • 1 csokor friss koriander,
  • 4 evőkanál adalékmentes Parajdi Bányasó,
  • 2 evőkanál gombaolaj,
  • 4 evőkanál szőlőmag olaj,
  • víz,
  • zöldbors, babérlevél, kömény, szumák ízlés szerint.

Elkészítése:

A lencsét só nélkül, háromszoros vízben készre főztem. Ez kuktában forrástól számított 15 perc. Nem volt előtte beáztatva. Boltban vásárolt lencse esetén fél órás főzést javaslok.

Az újhagyma zöldet és az új fokhagymát vékony karikára vágtam, majd az összes sóval az olajokon megdinszteltem. Hozzá kevertem a csicsókát és a vágott zöldfűszereket. (A koriander esetében ha már virágzik a szár kemény részét ne használjuk fel mert nem puhul meg.) Végül az őrölt száraz fűszereket.

Felengedtem bő fél liter vízzel. Lezártam a kuktát. Forrástól számított 15 percig főztem.

Ezután levettem a kuktát a tűzről, kiengedtem belőle a gőzt. Összekevertem a lencsét a fűszeres csicsókával és 5 percig összeforraltam azokat.

Az étel gyorsan készül, de figyelembe kell venni hogy ilyen mennyiségű hagyma zöldjének vágása és a csicsóka gyökérszőreinek eltávolítása (ez csak ilyenkor van, mert a csicsóka már vethető, még csírázás előtti állapotú) sok időt vesz igénybe. Egy átlagos családi mennyiség esetén ez töredék idő.

Az ételt bárki el tudja készíteni, olyan is aki konyhában se járt soha.

Tálaláskor 1-2 karika csípős paprika vagy kevés erőspaprika kifejezetten jót tesz az ételnek.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel