Betöltés...
2018. június 4., hétfő

Spenót


A legjobb nyári szósz vagy leves. Aki nem szerette eddig a spenótot könnyen megszereti így.

Mivel még nincs szabadföldi paradicsom csaltam kicsit. Itthon eltett üvegeset használtam. Ugyanis minden ősszel darálok paradicsomot, amit nyersen elteszek üvegbe, cukor és só nélkül, olajjal a tetején. Míg nem jönnek a nagyon melegek hűtőszekrényen kívül is eláll a bontatlan. Tekintettel erre kicsit bátrabban kezeltem a paradicsomot. De pár hét és már jó áron lesz a piacon az idei szabadföldi.

Hozzávalók:

  • 1-2 fej apróra vágott fokhagyma - ha idei és még van zöldje a zöldjével együtt,
  • 1 nagy csokor kerti kapor,
  • 1 kg spenót,
  • 0,5 liter paradicsom, vagy 1 kg friss, hámozott paradicsom,
  • só ízlés szerint,
  • kevés olaj (szőlőmag olajat használtam).

Elkészítése:

A spenótot a kaporral és kevés vízzel leturmixoltam, összekevertem a paradicsomlével. Ha friss paradicsom van, a turmixba a paradicsomot kell alulra tenni, úgy víz se kell.

A fokhagymát kevés olajon megfuttattam majd a fenti turmixot ráöntöttem. Hozzákevertem a sót és felforraltam. Amint forrt azonnal levettem a tűzről, nem hagytam főni.

Tálalása:

Hidegen.

Magában levesnek, tésztára öntetnek, főtt-sült krumplira szósznak egyaránt kiváló. Ovo-lakto vegetáriánusok pár karika keménytojást és/vagy reszelt sajtot is tehetnek rá.

Előnyei:

Elkészítése egyszerű, energiatakarékos. Laktat, frissít és hűsít egyszerre. Rövid hőkezelése miatt vitamintartalma teljes értékű, a spenót kalcium tartalma is be tud épülni a szervezetbe.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel