Betöltés...
2018. június 14., csütörtök

Nyári zöldborsós ragu

Már épp jól kitaláltam mit szeretnék főzni, aztán a szükséges hozzávalók felét nem kaptam se a piacon, se a boltban. Kéne ilyen szakácsverseny is néha ami ilyen meglepetés helyzetekről szól. Ki mit főzne?

Én azokból amiket találtam végül ezt készítettem:


Hozzávalók és elkészítés:

Dekoráció

  • enyhén harapós bácskai paprika,
  • paradicsom,
  • jégsaláta.
Ezek direkt a fénykép miatt kerültek rá, egyébként a fenti alapanyagokból só és öntet nélküli saláta készült mellé.

Tészta

Tojásmentes durumtészta, paradicsom és bazsalikom ízesítéssel (összetétele: durumbúza, dehidratált bazsalikom 2%, dehidratált paradicsom 2%).

A főzővízbe sót és kevés szőlőmag olajat tettem. 7-9 perc alatt készül el. Forrásban lévő vízbe kell a tésztát tenni, mikor kész leszűrni. Az olaj miatt akkor se tapad össze ha nem öblítem le.

Olajok, hagymák, előre készült gombák

Időről időre szőlőmag olajjal, vagy sütő-főző olívaolajjal konfitáltás során ízesedett olajokat készítek. Ez sokszor egyszerűsíti az ételkészítés folyamatát, sokszor érdekes ízhatások elérését segíti. A mostani ételhez hagymaolajat és gombaolajat használtam. Az olaj elkészítéséhez használt alapanyagokat le szoktam fagyasztani.

A hagymaolaj a hagyma elődinsztelésekor szokott készülni úgy, hogy a hagymát annyi olajba teszem ami elfedi, valójában nem dinsztelem hanem lassú tűzön konfitálom. A mostani hagymakeverék: póréhagyma + vöröshagyma + újhagyma zöldje + új fokhagyma a zöldjével együtt + medvehagyma.

Mikor a hagyma alól a víz nagyjából elpárolog az olaj nagy részét leszedem a tetejéről, üvegbe öntöm. Az üveg kinyitása után szigorúan hűtőben kell tárolni, de ha nagy melegben készül célszerű már lehűlés után betenni. A hagymaolajat remekül lehet használni ételek, saláták ízesítésére is anélkül hogy azokba hagymát tennénk. Hagymaszagú lehelet elkerülésére kiváló.

A gombaolaj ugyanúgy készül mint a hagymaolaj, de a gombát könnyebb egészen vízmentesre lehet készíteni. A mostanit májusi pereszkéből csináltam.

Amikor az olajat leszedem a hagymáról / gombáról az elkészült hagymát / gombát sütőzacskóba adagolom úgy, hogy egész vékonyra le lehessen lapítani, majd a zacskó felét visszahajtani. (Hasznos a művelet előtt a készülő torony alá egy kartonlapot tenni.) A következő zacskó az előzőre kerül, ugyanígy töltve.

Amikor az összeset betöltöttem zacskókba a torony tetejére újra kartonlap kerül. Ha szobahőmérsékletűre hűlt beteszem egy nagyobb zacskóba vagy szatyorba, majd be a mélyhűtőbe. A módszer előnye hogy mind a hagymából, mind a gombából bármikor tudok törni akkora darabot amire épp szükségem van, a lefagyasztottakat nem kell kiolvasztani.

Pontosan ugyanígy zacskóztam be és fagyasztottam le a vargányapörköltet is, csak annak nem volt eltehető zsiradéka.

Ragu

  • 50 dkg rókagomba,
  • 80 dkg héj nélküli zöldborsó,
  • 3 kg cukkini (héjastól, kisebb kockára vágva),
  • 3 db csípős bácskai paprika,
  • 1 db bogyiszlói paprika (fagyasztóból, tavalyi),
  • 1 csomag konfitált májusi pereszke (fagyasztóból),
  • 1 csomag vargányapörkölt (fagyasztóból),
  • 2 csomag konfitált vegyes hagyma (fagyasztóból),
  • 5 evőkanál adalékmentes Parajdi Bányasó,
  • 1 evőkanál frissen őrölt zöldbors + fekete hagymamag + kömény + szumák keveréke,
  • 1 dl hagymaolaj + 1 dl gombaolaj.
Feltettem melegedni az olajokat. Mikor már meleg volt beletettem az összetört konfitált vegyes hagymát. Előzőleg nem olvasztottam ki.

Fontos! Ha az ételbe fagyasztott alapanyag kerül azt sose szabad kiolvasztani. Forró legyen a zsiradék vagy a víz, vagy az étel már elkészült része. Akkor olyan lesz a fagyasztott mintha frissből készült volna.

Amint a hagyma átmelegedett hozzákevertem a földes részétől megtisztított, megmosott rókagombát, amiből csak a nagyobbakat vágtam el kicsit.

Ahogy a gomba elkezdett levet engedni hozzákevertem a fagyasztóból elővett gombákat, a sót és az őrölt fűszereket. Természetesen a gombalapokat is eltördeltem előtte.

Mikor ezek a gombák is már felengedtek következett a zöldborsó. Még 5 perc kevergetés, követte a cukkini és a paprikák. Amint a cukkini is kezdett levet engedni még egyszer megkevertem majd lezártam a kuktát. Közepesnél kicsit kisebb lángon készült még 15 percig.

Az étel elkészítése során csak az alapanyagok mosásához és a tészta főzéséhez használtam vizet. Az étel maga saját levében készült. A különféle hagymák zöld részeinek felhasználása valamint a cukkini, gomba, stb... étel alapanyagok ehető külső rétegének felhasználása részemről szándékos. Érdemes kipróbálni.

Tálalás:

Az elkészült étel semmiféle állati eredetűt nem tartalmaz, így a fenti tálalásban veganok is fogyaszthatják.

Az alábbi tálalási mód ovo-lakto vegetáriánusoknak állati eredetű kiegészítéssel dúsított:


A húsos változat testvérblogunkban →


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel