Betöltés...
2014. január 10., péntek

Hogy került az ételbe húsgombóc?

A történet alapját képező zöld, ropiszerű tárgyakat néhány hónapja szereztem. Akkor jól eltettem mindet, majd elfelejtkeztem róluk.

A napokban a kezembe kerültek. Eszembe jutott, hogy akkoriban megbeszéltem Miskával, a különféle házilag sajtolt olajok gazdájával, beszámolok mire jutottam velük, tekintettel arra, hogy őrölni túl kemény, áztatva se az igazi.

Úgy döntöttem, maga valójában kerül bele most az aktuális egytálételbe. Ami természetesen szezonális zöldségekkel készült, más ponton is meglepetéssel.

A másik meglepetést Marika hozta a piacra, igazi, jóféle házivaj formájában. Olyan enyhén fűszeres íz, de a csokikrémben is megállja a helyét változat.

Végül kialakult a hozzávalók sora:

  1. Zsiradékként vaj,
  2. Póréhagyma vékony karikára vágva,
  3. Apróra vágott fokhagyma,
  4. Sárgarépa, petrezselyemgyökér, zeller, pasztinák - télies hasábra vágva,
  5. Csicsóka kockára vágva,
  6. Adalékmentes parajdi só,
  7. Szumák, őrölt kömény, babérlevél,
  8. Egy kanálnyi őrölt pirospaprika felesben őrölt kurkumával,
  9. Petrezselyemzöld, sárgarépazöld, zellerzöld összevágva,
  10. Kőkemény zöld ropik két marékkal.
Az elkészítés módja:

Vajon megdinszteltem a póréhagymát, a fokhagymát, és a hasábra vágott zöldségeket úgy, hogy a zöldségnek épp csak a külsejét kapja meg a vaj. A dinszteléshez betettem az összes mennyiséghez való, kilónként kanálnyi sót.

Mikor már tetszett az eredmény lehúztam a tűzről, összekevertem a fűszerekkel, majd felöntöttem vízzel. Beletettem a csicsókát és a ropikat. Felforrás után lassú tűzön, fedő alatt 15 percig főztem. Akkorra a csicsóka megpuhult, a zöldségek főttek de még rágnivaló állagúak lettek, a ropikról sikeresen elfelejtkeztem ismét.

A kész ételbe beleborítottam jó sok vágott zöldet, Mikor kevertem meglepetéssel tapasztaltam, hogy az ételben teljesen húsgombóc alakú és ízű dolgokat találok, igaz, az enyhén szétfőttre hasonlít.

Jött a töprengés, vajon mi lehet? A zöldségek nem lesznek ilyenek. Húst nem tettem bele. És leesett. A természet egyik nagy ajándékából visszamaradt melléktermék képes ilyet tenni. Nem húzom tovább az idegeidet: a ropik bizony tökmagból vannak. A hidegsajtolás után visszamaradt kőkemény rudak.

A tökmagok természetes gyógyító hatása többféle betegségben is elismert. A vérszegénységtől a vese-, szív- és májbántalmakig szinte mindenre pozitív hatással van.

Habár a tökmagok méretben és alakban is különböznek egymástól a tök típusának függvényében, mégis egyazon hatásuk van: kiváló energiaforrásként, féreghajtóként, afrodiziákumként, nyugtatóként/altatóként, hashajtóként és vérszegénység orvoslóként tartják azokat számon.

A tökmag-kúra hatékonyan kezeli a prosztata-problémákat, az álmatlanságot, és enyhíti a vashiányból fakadó panaszokat is. A kezelés ugyanakkor távol tartja a csontritkulást, és megelőzi a prosztatarákot. A tökmagokból kivont olaj tisztítja a szervezetet, és nyugtatja a felzaklatott idegeket.

Az orvosság-növényként számon tartott tök aromás, egészséges, valamint E- és C-vitaminban gazdag. Rengeteg benne a magnézium és kálium, ugyanakkor antioxidánsokkal is bővelkedik. Zsírtartalma alacsony, és kalóriában is szegény.

A benne rejlő tökmagok olajban, lecitinben, enzimekben gazdagok, ezáltal egyensúlyban tartják a koleszterint, továbbá hashajtó és féregűző hatással is rendelkeznek. A magok cinket, magnéziumot és foszfort is tartalmaznak, ezáltal visszaszorítják a vérben raktározott zsírok mennyiségét, rendezi a hormonháztartást a nők esetében, és növeli a termékenységet.

A tökmag:

  1. Jó megoldás az álmatlanságra
  2. Kezeli és regenerálja a bőrt
  3. Óvja a szívet
  4. Gyógyír a prosztata-bántalmakra
  5. Enyhíti a köszvény-okozta fájdalmat
Ezek alapján a tökmagból visszamaradt szárazanyag húsgombóckénti felhasználása nemcsak gazdaságos, de többszörösen egészséges is.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel