Betöltés...
2014. január 14., kedd

Téli bomba

Ehhez az ételhez szükség volt némi utánjárásra és várakozásra is. Egyik kedvenc magfélémből készült az alapja ugyanis: zöld felesborsóból.

Ennek beszerzése még a magamfajta piacrajárónak se egyszerű, mert még a termelők jó részének sincs róla halovány fogalma se, mi ez. Igaz a sárgaborsót és a csicserit is kevesen termelik.

Pedig a zöld felesborsóhoz csak annyi kell, hogy a felesborsót még idejekorán leszedjék, megszárítsák. Így határozottan kellemes zöldborsó íze lesz. A zöld és a sárga felesborsó egyébként kifejezetten téli ételünk, Energiát ad és tele van hasznos tápanyagokkal.

A tél finomságaiból válogattunk bele zellert, paszternákot, krumplit is. Így a főzelék a következő módon alakult:

Hozzávalók:
  • szőlőmag olaj,
  • póréhagyma apróra vágva,
  • fokhagyma apróra vágva,
  • zeller, paszternák, krumpli kockára vágva,
  • zöld felesborsó,
  • adalékmentes parajdi só,
  • kevés kurkuma,
  • őrölt kömény,
  • őrölt babérlevél,
  • szumák,
  • fekete hagymamag.
Az elkészítés módja:

A póréhagymát a szőlőmag olajon az összes sóval (annyi kanál só, ahány kiló alapanyagból készül az étel) üvegesre dinszteltem. Ekkor beletettem a fokhagymát, a zellert, a pasztinákot és a krumplit.

Amikor már látszott rajtuk kicsit a dinsztelés félrehúztam a tűzről, beletettem a fűszereket, majd felengedtem négyszer annyi vízzel amennyi a felesborsó mennyisége. Az étel kuktában készült. Elkészülési idő a sistergéstől számított 10 perc, onnantól kislángon.

Feltét:

A feltéthez kihasználtam a karácsonyra kapott julienne szeletelő előnyeit. Petrezselyemgyökér, sárgarépa és cékla lett szép vékony csíkokra vágva, majd nyers állapotában került az étel tetejére. Díszítésül petrezselyemlevelet kapott.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel