Betöltés...
2014. november 10., hétfő

Spagetti spenótos mángoldszósszal

A tésztafélék sose voltak nagy kedvenceim, de ezt a spagettit tavaszig tuti nem veszem le az étlapról. Majd mindig más lesz belőle.

Ez a mostani étel már napok óta piszkálja a csőröm, de mivel spagettitök nem mindennap van a piacon, meg kellett várjam a szombatot a beszerzéssel.

Az eredeti elképzelés szerint színes mángold került volna a tökre, de aztán ebbe is beleszólt az élet, mert a szombatig várás harsogóan zsenge spenótot is hozott mellé. Aminek semmiképpen nem tudok ellenállni.

Spenótmániámmal már teljesen megfertőztem a csapatot, volt már szendvicskrém, vöröslencse alapú kapros-fokhagymás főzelék, amibe a spenót a legvégén került nyersen, volt szósz meg egy csomó más, csak az a gyerekkorunkban megismert spenót nem volt sose.

Úgyhogy kombináltam a mángoldot a spenóttal, szerintem igen jól sikerült kombinációban.

Hozzávalók:

  • 3 db spagettitök (kb 4 kg összesen),
  • 0,5 kg mángold vékony csíkokra vágva,
  • 0,5 kg spenót vékony csíkokra vágva,
  • 2 evőkanál vaj (kb 5 dkg),
  • 1 fej fokhagyma apróra vágva,
  • 1 csokor kapor vágva,
  • kb. 5 dkg cheddar sajt reszelve,
  • só (adalékmentes, parajdi bányasó):
    • 3 csapott evőkanálnyi a spagettitökhöz,
    • 1 evőkanálnyi a spenótos mángoldhoz.

Elkészítése:

Spagettitök:

A félbevágott spagettitököket megsóztam, betettem a kuktába. Rájuk öntöttem kb fél liter vizet, majd a sistergéstől számított 5 percig főztem. Mikor készen lett villával kivettem a kuktából és ugyanazzal kikapartam a tökök belsejét, a fenti képen látható módon.

Egészen mellékesen jegyzem, hogy a spagettitök nem tévesztendő össze a balra látható istengyalulta tökkel. Mindkettő használata kényelmes, de az istengyalulta tök kifejezetten főzőtök, így főzelékként, vagy levesnek kell elkészíteni.

Szósz:

A vajat megolvasztottam, beletettem a fokhagymát. Mikor a fokhagyma kezdett még jobban fehéredni rátettem a sót, a csíkokra vágott mángoldot és a csíkokra vágott spenótot.

Ahogy a megfonnyadó levelek leve kezdett eltűnni, belekevertem a kaprot és a reszelt sajtot.

Tálalás:

A tányérokra kiszedtem a spagettitököt, tetejére a szószt, mint bármilyen szószos tészta esetében.

Vaj helyett szőlőmag olajon készítve, sajt nélkül: glutén és laktózmentes, cukorbetegek is fogyaszthatják. Érzékeny epéjűeknek savanyított fokhagymát javaslok.

Mivel többen jelezték, hogy nem tudnak spagettitökhöz jutni, jelzem: a szósz valódi spagettivel is kiváló.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel