Betöltés...
2015. augusztus 16., vasárnap

Édeshűs nyárleves

Már látom az arcod, milyen jó lehet egy ilyen, főleg ebben a forróságban. Aztán látom az arcod, milyen, mikor megtudod, miből van. Ha megkóstolod, úgyis megszereted.

Sorolom mik vannak a képen,
mint hozzávalók:

Legfelül fehér répa, a sárgarépa egyik őse. Édesebb mint narancsszín rokona. Ebből 3 kg került az ételbe, negyedholdra vágva. Óvatosan kell vágni, mert gyorsan fogyhat közben.

A következő sorban színes céklák vannak, összesen ötfélét sikerült beszerezni, azok is 3 kg-mal képviseltették magukat, apróra vágva. A változatok:

1. teljesen fehér, nagyon édes, kicsit karalábés;
2. fehér, piros csíkokkal - mint a húsos szalonna;
3. sárga mint a sárgadinnye, gyümölcsös ízű;
4. piros alapon fehér csíkos;
5. piros, hosszúkás.

A kétféle piros alapszínűből kevés, mert nem piros ételnek készült.

Meg is érkeztünk a padlizsánhoz, amiből most fehér alapon lila cirmos került az ételbe, 2 kg, apróra kockázva. Ez dinsztelődik majd az elején a 3 fej édes, halványlila sonkahagyma és 1 fej, szintén apróra vágott fokhagyma társaságában, amihez még 1 csokor apróra vágott tormalevél is jár.

Baloldalt alul a tavasszal eltett csicsóka képviselteti magát, ebből 1 kg-ot tettem az ételbe, felkockázva.

1 csokor citromillatú bazsalikom felét és 1 csokor fodormenta felét csokorra kötve, mindkettő másik felét apróra vágva használtam fel.

Nem is kellett már más hozzá, mint 9 kanál adalékmentes parajdi só és 9 kanál hidegen sajtolt szőlőmag olaj (sütő-főző olívaolaj is jó).

Elkészítése:

A hagymát és a tormalevelet feltettem dinsztelődni, az összes sóval. Mikor kicsi levet eresztett hozzákevertem a fokhagymát és a padlizsánt, majd 10 percre lefedtem a kuktát, hagytam takaréklángon.

Ez után felengedtem előre forralt vízzel - gyorsítja az étel elkészültét, az összetevőkben jobban bennmarad az ízük - majd mikor újra forrt a víz beletettem a répákat, és a céklát. Újra megvártam míg forr, ekkor kevertem bele a fagyott csicsókát, majd a csokorba kötött fűszereket.

Ismét megvártam a forrást, lefedtem a kuktát és takaréklángon 6 percig főztem. Mikor elkészült kivettem a csokorra kötött, főtt fűszereket (megesszük, csak nem az ételben, mindig azé a fűszer aki a gyorsabb).

Tálalás:

A tányérba szedett ételt megszórtam a citrombazsalikommal és a mentával. A zöldségektől édes, a citrombazsalikomtól savanykás, a mentától hűvös íze van még melegen is, de nagy melegben másnap, lehűtve az igazi.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel