Betöltés...
2015. augusztus 15., szombat

Lencse bizarr módon

A bizarr mód kiegészítést Imrénk adta ennek az ételnek. Ő lencselevest akart, én nyári ételt. Mikor elmondtam mi lesz a lencsével, bizarrnak találta. Mikor kész lett már másképp vélekedett.

Hozzávalók:

  • 1 kg lencse,
  • 5 db paprika: 1 sárga, 1 zöld, 1 piros, 1 világos és 1 már színesedő tv, hosszában négybe, keresztben csíkokra vágva.
  • 3 db paradicsom: 1 piros befőző (nagy), 1 fekete és 1 zöldcirmos (ezek közepesek). Valójában mindegy milyen színű, de ezek voltak repedtre érettek hiába a hajnali szedés, amikor már nagyon ízesek. hámozva, felkockázva. (Nem szeretem az ételben a paradicsom héját, inkább megeszem mikor lehúzom a frissen forrázott paradicsomról.)
  • 4 csomag színes répa, hámozatlanul, negyedholdra vágva. (Mind más színű, annyiba kerül mint a sárga, de vidámabb, ízesebb vele az étel.)
  • 3 szál petrezselyemgyökér, dörzsivel megmosva, vékonyra szelve, mint ahogy régen a ceruzát hegyeztük késsel. Aki nem tudja milyen, negyedholdra vágja, azaz hosszában négyfelé, keresztben vékonyra.
  • 0,5 csokor bazsalikom,
  • 2 szál tárkony,
  • 1 fej zeller és a zöldje, a másik két zölddel csokorba kötve.
  • zöldbors és fekete hagymamag frissen darálva, ízlés szerint,
  • 1 kanál őrölt kömény,
  • 2 kanál őrölt pirospaprika,
  • 1 fej fokhagyma apróra vágva,
  • 2 csomag újhagyma, zöldestől karikára vágva.
  • 8 evőkanál adalékmentes parajdi só,
  • 8 evőkanál sütő-főző olívaolaj.
  • 0,5 csokor bazsalikom, 1 szál tárkony, kevés zellerzöld, 1 csokor petrezselyem apróra vágva a tálaláshoz.

Elkészítése:

A hagymát és a fokhagymát feltettem dinsztelődni. Mikor már a hagymán látszott, kiegészítettem a répákkal és a petrezselyemgyökérrel.

Pár perc kevergetés után hozzátettem az összevágott paprikákat. További 1 perc keverés után hozzákevertem a köményt, az őrölt paprikát, a zöldborsot és a fekete hagymamagot. Megkevertem, hogy ne legyen csomós, majd hozzákevertem a paradicsomokat.

Ezután felöntöttem előre forralt vízzel, belekevertem a lencsét, rátettem a csokorra kötött fűszereket. Mikor felforrt lezártam a kuktát (fedő is jó a fazékra) és további 10 percig főztem.

Fontos: a lencse mennyiségéhez képest hatszoros vizet tettem rá, mert ezek a zöldségek nem esnek össze.

Tálalás:

Ez az étel melegen is, hidegen is jó. Tálaláskor az összevágott zöldekkel szórtam meg, de pár karika nyers paradicsom és/vagy paprika (aki szereti annak csípős, vagy erős) ideális kiegészítés.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel