Betöltés...
2015. augusztus 15., szombat

Paradicsomos krumpli - szerintem

Nagyon kevés étel van amit nem szeretek. Eddig a paradicsomos krumpli is közéjük tartozott, de változott a helyzet. Kicsit másképp készült, talán azért. Az első, amit nem szerettem benne a paradicsompüré. Azt végképp le is vettem az étlapról már évekkel ezelőtt. Helyette szezon végi befőzőparadicsomot szoktam meghámozva húsdarálón ledarálni vöröshagymával és bazsalikommal, majd összekeverem sóval, betöltöm üvegbe és a tetejére olajat öntök, hogy ne érje levegő. Így teszem el télire. Míg nincs kinyitva nem kell hűtőben tartani.

Most minden volt frissen. A mellékelt képen a hozzávalókat az ételbe kerülés sorrendjében láthatod:


Jól látod. Szereztem póréhagymát. Igaz nem ekkorák voltak, csak ujjnyi vastagok még. Egyelésből kerültek ki. Ez egész pontosan egyforma sűrűségűre ritkítást jelent, hogy a többiek szép nagyra nőhessenek, ne nyomják el egymást.

Hozzávalók:

  • Póréhagyma karikára vágva, vagy vöröshagyma apróra vágva, amennyire hagymásan szeretitek.
  • Fokhagyma apróra vágva, szintén ízlés szerint.
  • 1 csokor tormalevél szárastól apróra vágva. A szárak túl kemény részét nem használtam fel.
  • 2,5 kg fehér padlizsán hámozatlanul, apróra kockázva. Sűríti az ételt, nyáron kiváló rántás helyett.
  • 2 db méretes befőző paradicsom (kb. 1 kg), hámozva, felkockázva.
  • 4 kg parázskrumpli, dörzsi szivaccsal alaposan megmosva, héjastól felkarikázva.
  • 1 csokor friss bazsalikom,
  • 2 szál friss borsfű, egy csokorba kötve a bazsalikommal,
  • 7 evőkanál adalékmentes parajdi só,
  • 1 csapott evőkanál őrölt kömény,
  • 1 csapott evőkanál szumák,
  • 9 evőkanál olaj (a padlizsán nagyon felszívja az olajat),
  • 0,5 liter házi tejföl. Helyettesíthető aludtejjel, joghurttal is. A tej eredeti gazdája lehet tehén, birka, kecske - szabadon választott.

Elkészítése:

A póréhagymát feltettem az olajra dinsztelődni az összes sóval. Mikor már kicsi levet eresztett hozzákevertem a fokhagymát és a tormaleveleket. Pár perc kevergetés után a padlizsánt, majd 10 percre lezártam a kuktát (nem kukta esetén 15 perc, kevergetni is kell).

Mikor a padlizsán már megrogyott saját levében, hozzákevertem a köményt és a szumákot, majd a paradicsomot. Amint elkezdett rotyogni felöntöttem egy fazéknyi előre forralt vízzel beletettem a krumplit és a csokorra kötött zöldfűszereket. Amint fölforrt ismét 8 percre lezártam a kuktát, takaréklángon. Megvártam utána míg magától abbahagyja a sistergést, majd kinyitottam a kuktát. Kukta nélkül ugyanez kb. 12 perc, ugyancsak takaréklángon, lefedve, nem kell kevergetni.

Mikor az étel megfőtt kivettem a csokorra kötött zöldeket, belekevertem a tejfölt. Hidegen az igazi, de melegen is jó. Tálaláskor friss bazsalikommal, petrezselyemzölddel, paradicsomkarikával, hagymával díszíthető, akár minddel egyszerre.

1 megjegyzés:

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel