Betöltés...
2015. augusztus 1., szombat

Zöldbabfőzelék

Néha egészen egyszerű étel lesz a vége, bármibe is kezdek. Most épp a babok, a lecsók, a színes zöldségek, a tökfélék vannak nálam terítéken. Meg a padlizsán minden mennyiségben.

Ha anyám látná mennyi padlizsánt készítek és eszem, elámulna. Sokszor próbálkozott vele, de nem szerettem, mert mindig keserű volt. Pontosabban: az éretlenül szedett, kínjában túlérett padlizsán mindig keserű, mindegy hogyan készíted el.

Amióta teljesen átálltam a nem keverjük a szezont a hócipővel alapanyag beszerzési módszerre soha nem keserű a padlizsán.

A képen látható szépséges, zsenge, ízes babfajtával most találkoztam először. De nem utoljára, mert a termelők végre elkezdték egymás között cserélni a magokat. Mert büszkék a jóra.

Ezekhez sikerült szereznem póréhagyma ritkításból ujjnyi vastag példányokat, citrombazsalikomot. Borsfű és ánizskapor maradt az előző főzésből. Kellett még fokhagyma bőven, kevés tejföl.

Hozzávalók:

  • 2 csomag (10 szál, kb. ujjnyi vastag) póréhagyma felkarikázva,
  • 3 fej fokhagyma apróra vágva,
  • 2 kg padlizsán, hámozatlanul apró kockára vágva - csak a végéről vágom le a szárat, levelet, meg a virág helyét,
  • 2 kg zöldbab kb. 3 centis darabokra vágva,
  • 1 csokor citrombazsalikom - fele csokorba kötve, másik felének levelei apróra vágva,
  • 0,5 - 0,5 csokor borsfű és ánizskapor csokorba kötve,
  • 7 evőkanál adalékmentes parajdi só,
  • 7 evőkanál sütő-főző olívaolaj,
  • 3 dl tejföl.

Elkészítése:

Az olajra feltettem a póréhagymát és a fokhagymát csöppet dinsztelődni. Hozzátettem az összes sót és a kockára vágott padlizsánt. Jól összekevertem, majd lefedtem. Takaréklángon készült tovább, saját levében.

Tíz perc múlva a padlizsán megrogyott, már a fakanállal elkeverhető állagú. Ekkor hozzáöntöttem egy fazéknyi előre forralt vizet, megvártam míg együtt felforr. Beletettem a babot és a csokorba kötött fűszereket, ismét megvártam míg forr. Újra lefedtem, ismét takarékra vettem a lángot, további öt percig főtt.

Kivettem a csokorba kötött fűszereket, hozzákevertem a tejfölt és az összevágott citrombazsalikomot. Kész is.

Borsfű helyett kevés zöldbors is jó. Az ánizskapor elhagyható, de ha van kiváló ízhatás. Ha nincs citrombazsalikom, vagy egyáltalán semmilyen, egy közepes méretű paradicsomot érdemes az ételbe belevágni.

A fenti mennyiségekből kb. 20 adagnyi étel készül. A padlizsánt mint a példa is mutatja remekül lehet mindenféle nyári étel sűrítésére is használni rántás, habarás helyett.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel