Betöltés...
2016. március 27., vasárnap

Pénteki lencse

A húsvéti készülődés miatt nemigen maradt idő bonyolult ételt készíteni. Így jutott eszembe a lencsefőzelék.

Mivel tavasz van és erősen zöldellik a medvehagyma úgy gondoltam tökéletes lesz bele. Gyorsabb vágni, mint fokhagymát pucolni. Terveztem még bele krumplit és csicsókát vegyesen.

Az már külön szerencse, hogy sikerült némi friss spenótot is vennem. Mit is kezdett volna vele a termelő, hiszen jövő péntekig nem jön...

Hozzávalók:

  • 2 kg nagyobb szemű krumpli sóval és babérlevéllel hajában főzve,
  • 1 kg csicsóka, alaposan megsúrolva, karikára vágva,
  • 2 kg lencse,
  • 0,5 kg spenót szárastól csíkra vágva,
  • 4 csomag medvehagyma szintén szárastól csíkra vágva,
  • 7 evőkanál adalékmentes parajdi só,
  • zsiradék igény szerint,
  • víz
  • babérlevél ízlés szerint.

Elkészítése:

A krumplit megfőztem egy evőkanálnyi sóval, hámozatlanul. A főzővízbe babérlevelet is tettem. Mikor készen lett kivettem a vízből, meghámoztam, karikára vágva olvasztott vajra tettem. Amikor picit megmelegedett a vajon felengedtem 6 liter előmelegített vízzel, beletettem a sót, a csicsókát, a lencsét.

Mire lezártam a kuktát már forrt a víz. Ahogy a kukta elkezdett sisteregni levettem a tűzről. Kb. 5-6 percig állni hagytam, majd kiengedtem a maradék gőzt, levettem a fedőt. Belekevertem a spenótot és a medvehagymát. Ezután tálaltam.

Tálaláskor friss vágott petrezselyemmel és karikára vágott újhagymával tálaltam. Aki szereti csípős paprikát, borsot tehet hozzá.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel