Betöltés...
2016. március 16., szerda

Szerintem pörkölt

Régen azt hittem, a tavasz hírnöke a hóvirág. Tévedtem. A medvehagyma az első igazi.

Akkor kezdődik a medvehagyma a kenyéren, medvehagyma a kenyérben, a pogácsában, a levesben, csak úgy magában. (Nekem speciel nagyon ízlik zsíroskenyéren savanyú káposztával kombinálva.)

De amikor megjelenik az első tavaszi gomba, akkor már tényleg megérkezett, akkor is, ha másnap még a farkasok bekéredzkednek a kályha mellé kicsit melegedni.

Mostanra már itt tart a tavasz végre.

Olyannyira felbuzdultam az idei első kucsmagombákon, hogy feszt törtem a fejem, hogyan lehetne megoldani, gomba is legyen, meg jól is lakjon az egész csapat. Végképp megtört az ellenállásom, amikor igen csinos (bár sajnos még melegházi) cukkinik is direkt szembe jöttek velem.

Kikiáltottam, hogy március 15. van akkora ünnep, mint bármi más amikor ünnepi ebéd van. Megvettem fél kiló kucsmagombát, két kiló cukkinit és erősen gondolkodtam, mit fogunk enni? Mert ez bőven kevés lesz. Aztán kialakult.

Hozzávalók:

  • 0,5 kg kucsmagomba, karikázva,
  • 2 kg cukkini negyedholdra vágva (hosszában négyfelé, keresztben aránylag vékonyra),
  • 1 kg csicseriborsó hatszoros vízben só nélkül előfőzve (forrásban lévő vízbe kell tenni, kuktában is bő fél óra mire kész),
  • 3 szál óriás póréhagyma csíkokra vágva (igen, a zöld része is),
  • 4 nagyobb csomag medvehagyma csíkokra vágva,
  • 6 evőkanál adalékmentes parajdi bányasó,
  • 4 evőkanál őrölt pirospaprika,
  • 3/4 evőkanál zöldbors + 1/2 teáskanál szecsuáni bors + 1/2 teáskanál fekete hagymamag együtt őrölve,
  • 1 csapott evőkanál szumák,
  • 20 dkg házi vaj (zsír, vagy olaj is jó).

Elkészítés:

A vajat feltettem lassú tűzre olvadni, majd beletettem a póréhagymákat, a gombát és az összes sót. Mikor a gomba úgymond zsírjára sült félrehúztam a tűzről, belekevertem a fűszereket, felöntöttem a megfőtt csicseriborsóval és annak levével.

Visszatettem a tűzre, megvártam míg felforr, majd hozzákevertem az összevágott cukkinit. Együtt főttek takarékon 10 percig. Ezután levettem a tűzről, belekevertem a medvehagymát, és kész.

Köret:

1,5 kg bulgur, 1 púpozott evőkanál só leöntve 3 liter forró vízzel. Ezt csak össze kell keverni, lefedni. Főzés nélkül elkészül.

A bulgur előgőzölt fiatal búza. Hegymászók, túrázók egyik kedvenc étele, hiszen hideg vízzel is elkészíthető, bármilyen kéznél lévő, ehető növénnyel kiegészíthető. Gyümölcsökkel is kiváló.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel