Betöltés...
2016. június 22., szerda

Lecsó - vagy valami ilyesmi

Elnézést mindenkitől, sajnos mostanában több időt visznek el egyéb munkáim, így ritkábban van időm leírni amit főztem. De az esti lecsót muszáj, mielőtt elfelejtem.

Eredetileg egyszerű lecsóra gondoltam, de közben elcsábítottak a mindenféle színű cukkinik, amik a barátnőm kertjéből érkeztek egy vödörrel. Nem gond, paprika mellé kiváló.

Aztán jött egy agyvérzéssel felérő esemény: valaki kivette a gombát a mélyhűtőből. Vargánya és rókagomba. Mire a főzést el akartam kezdeni, kiolvadt. De ha egyszer kitaláltam, akkor is lecsó lesz, vagy valami ilyesmi.

Hozzávalók:

  • 2 kg paprika, amilyen árnyalatban és formában épp kapható, édes, felszeletelve,
  • 1 kg paradicsom, hámozva, szeletelve,
  • 4 kg cukkini vékony negyedholdra vágva,
  • 20 dkg vargánya szeletelve,
  • 20 dkg rókagomba szeletelve,
  • 1 szatyornyi újhagyma zöld felkarikázva,
  • 4 fej fokhagyma apróra vágva,
  • őrölt pirospaprika ízlés szerint,
  • frissen őrölt zöldbors ízlés szerint,
  • 6 evőkanál adalékmentes parajdi só (beszerezhető, megrendelhető: Parajdi Sópince 1093 Budapest, Vámház körút 11., ma az egyetlen bio élelmiszer előállítására alkalmas só Magyarországon).
  • 2 evőkanál adalékmentes, bükkfafüstön füstölt parajdi só (ugyanonnan)
  • hidegen sajtolt szőlőmag olaj - ízlés szerint.

Elkészítése:

A felkarikázott hagymazöldet a gombákkal és a 6 evőkanálnyi füstöletlen sóval feltettem dinsztelődni. 1-2 perc múlva hozzákevertem a fokhagymát. Lezártam a kuktát és takaréklángon hagytam rotyogni 15 percig (ilyenkor a kukta nem sziszeg, nem pöfög).

15 perc után felnyitottam a kuktát, hozzákevertem a szeletelt cukkinit, visszazártam és újabb 15 perc rotyogás következett. Ezalatt a gomba és a cukkini közös levet engedett.

Ismét kuktanyitás, hozzákevertem a pirospaprikát és a borsot. 5 percre visszazártam a kuktát. Mikor felnyitottam az addigi alapanyagokat követte a paradicsom és a füstölt só. Ezekkel további 6-7 percig rotyogott az étel zárt kuktában.

A részleges alapanyag hozzáadás lényege, hogy a cukkini így teljesen átveszi a gomba ízét, kellemesen lágyra puhul. A paprika kellemesen roppanós lesz a végére, a füstölt só a legvégén teljesen olyan aromát ad, mintha füstölt szalonna lenne az ételben, aminek a csapat vegetáriánus tagjai nem örültek volna.

Kivételesen köret:

Lecsóhoz még soha nem készítettem köretet. Most igen. Az oka: ebbe a lecsóba nem akartam semmiképp tojást tenni. Viszont kiválóan passzol hozzá a tojás.

Köretként csigatésztát készítettem (6 zacskónyi), amiből annyit amennyi elfogyott megcsináltam úgy, mintha tojásos nokedli lenne. Erre szedtem mindenkinek a lecsót.

Tálaláskor a lecsóhoz vékonyra szelt erőspaprikát kínáltam, amiből mindenki kedve szerint szedhetett az ételébe.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel