Betöltés...
2016. augusztus 27., szombat

Céklás répaleves és tárkonyos babfőzelék

Eredetileg bablevesre gondoltam, de a bab annyira elszínezi a levest, hogy ezek a tarka gyönyörűségek nem látszottak volna benne. Ezért egy nagyon egyszerű levest készítettem színes répákból, tarka céklából, gyenge lilahagyma alapon a főzelék elé.

Céklás répaleves

Hozzávalók:

  • 1 csokor lila sonkahagyma, vékonyra vágva,
  • 2 csokor színes répa karikára vágva,
  • 2 közepes cékla csíkokra vágva,
  • 2 evőkanál sütő-főző olívaolaj,
  • adalékmentes só, ízlés szerint (kb. 3 evőkanál),
  • 1 evőkanál szumák,
  • 1 teáskanál őrölt pirospaprika,
  • víz.

Elkészítése:

A sonkahagymát és a céklát feltettem dinsztelődni az összes sóval. Közben egy másik edényben feltettem vizet forralni.

Mikor a cékla kezdett kicsit puhulni, hozzákevertem a répákat, a szumákot és a pirospaprikát, majd felengedtem az előre forralt kb. 5 liter vízzel. Lefedtem az edényt. Körülbelül 20 perc alatt készre főztem.

Tálalása:

A kész leveshez vágott petrezselyemzöldet, vékonyra karikázott csípős paprikát, apróra vágott bazsalikomot és nyers, száraz cérnametéltet kínáltam.

Aki tésztával szereti, a tányérjába tesz a nyers tésztából, majd ráteszi a forró levest és a kiválasztott fűszereket. Keverés után mire a leves kicsit hűl, a tészta is pont kész.

Padlizsánnal sűrített tárkonyos babfőzelék


A fenti álomszép fejtett tallérbabokhoz nem könnyű hozzájutni, mivel egyetlen ember hozza a piacra. Becenevén Babocska Jani.

Gyorsan fővő, vékonyhéjú bab, szélmentes, nem puffaszt. Ebből egy kilónyi igen szép mennyiség, mert még ilyenkor is megduzzad főzés közben.

Alapnak fehér padlizsánt (a képen hátul) néztem ki, dekorációnak meg az apró, zöld csíkos, narancsszín padlizsánokat (a paprikákon van pár darab).

Hozzávalók:

  • 3 kg fehér padlizsán viszonylag apróra kockázva,
  • 0,5 kg csíkos padlizsán, negyedbe vágva,
  • 1 kg tallérbab,
  • 2 fej fokhagyma, vékonyra szeletelve,
  • 6 evőkanál sütő-főző olívaolaj,
  • 3 evőkanál adalékmentes só,
  • 2 evőkanál füstölt só,
  • 1 csokor orosz tárkony levelei,
  • frissen őrölt zöldbors ízlés szerint,
  • babérlevél,
  • 1 evőkanál szumák,
  • 5 l víz
Most, hogy leírtam az összetevőket, biztosan neked is feltűnik kedves olvasóm, hogy mind a levesben, mind a főzelékben van szumák. Ennek az az oka, hogy egyre több ember van, aki bizonyos ételeket, összetevőket nehezen emészt. A szumák egyik jó tulajdonsága, hogy könnyíti az emésztést. Nemcsak az ételben, hanem az étel mellé teaként is fogyasztható. Íze enyhén savanykás, kellemes.

Elkészítése:

A fehér padlizsánt az olajon a fokhagymával és az összes nem füstölt sóval pépesre főztem (zsiradékban főzés), nagyon lassú tűzön.

Mikor kész lett, hozzákevertem a babot és a fűszereket (tárkonyból csak a háromnegyedét), majd felengedtem az előre melegített vízzel. Jól átkevertem, hogy a padlizsán ne tapadjon le, majd bezártam a kuktát. Így főtt 20 percig, közepes lángon.

Kiengedtem a kuktából a gőzt, felnyitottam. Belekevertem az ételbe a füstölt sót és a negyedbe vágott apró padlizsánokat. Visszazártam a kuktát, még 5 percig főtt.

Tálalása:

A padlizsános bab elég sűrű étel. Jól esik hozzá olyan kiegészítés, ami könnyű, savanykás, hűsítő így nyáron. Ezért a tányérokra szedett főzelékhez apró, tarka koktélparadicsomot és vékonyra szeletelt csípős paprikát kínáltam.

Friss fűszerként az ételbe be nem főzött tárkony és vágott bazsalikomot került az asztalra.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel