Betöltés...
2016. augusztus 10., szerda

Lecsós zöldbab

Az alábbi kép alapján egyszerű megérteni, miért szeretem a színes ételeket. Minél színesebb, annál jobb, hiszen még a készítése is vidámabb.

Hozzávalók:

  • 0,5 kg vargánya, pörkölthöz szeletelve,
  • 1 kg vajbab + 1 kg zöld ceruzabab + 1 kg fekete bab megtisztítva, vágva,
  • 3 kg vegyes színű paprika, édes is, csípős is, karikára vágva,
  • 2 kg mindenféle színű, formájú, típusú, szabadföldi paradicsom, ennek a héját forrázás nélkül lehúzom, összevágom ahogy sikerül - a húsosak karikázhatók, a leveseseket cikkekre próbáltam vágni - majd két külön edénybe tettem,
  • 5 fej lilahagyma félbe, majd vékony csíkokra vágva,
  • 4 fej fokhagyma, gerezdjei vékony csíkokra vágva,
  • 6 evőkanál őrölt pirospaprika,
  • 8 evőkanál (majdnem a szokásos, mert most magamnak őröltem a boltban, hagyományos kézi sómalommal) adalékmentes só,
  • 8 evőkanál sütő-főző olívaolaj,
  • 1 evőkanál frissen őrölt zöldbors,
  • 1 evőkanál szumák (az emésztést segíti),
  • víz szükség szerint.

Elkészítése:

A hagymát, a gombát, a fokhagymát feltettem együtt az olajra dinsztelődni az összes sóval. Mikor a gomba már szépen levet engedett, hozzákevertem a paradicsomokból azt, amit nem lehetett szépen felvágni. Ezután belekevertem a zöldbabokat, a pirospaprikát, a borsot és a szumákot.

Mikor újra felforrt felengedtem annyi előre forrósított vízzel, ami épp a zöldbabok tetejéig ért. Ezt nem lehet pontosan kiszámolni, mert a gomba is, a paradicsom is enged bőven levet magából. Ezután lezártam a kuktát és 25 percig közepes lángon hagytam főni az ételt.

25 perc után félrehúztam a kuktát, leengedtem a gőzt, majd felnyitottam. Visszatettem a tűzre. Hozzákevertem a karikára vágott színes paprikákat és a karikára vágott paradicsomot. Ismét lezártam a kuktát, közepes lángon további 15 percig főtt az étel.

Mikor készen lett az étel a paprika éppen kicsit roppanós maradt, szépen látszottak a paradicsomkarikák is (a többi paradicsom szétfőtt).

Kukta helyett készíthető bográcsban is. Ilyenkor a sorrend nem változik, a vizet többször kell pótolni, a főzési idők valamivel hosszabbak. Viszont a szabadtéri főzésű ételek íze mindig finomabb, mint a konyhában készülteké.

Tálalása:

Az ételt egy nagy tálba szedjük (vagy betesszük a merőkanalat a bográcsba). Többféle kiegészítőt adhatunk mellé:
  • kenyeret (tönköly, vagy rozs kovásszal érlelve a legjobbak),
  • nokedlit, vagy más főtt tésztát,
  • főtt gabonát,
  • héjában sütött krumplit.

A héjában sütött krumpli (burgonya):

Konyhában:
  1. Apró, vagy közepes megmosott krumplikat sütőpapírra tepsibe teszünk, majd 200 fokra előmelegített sütőben készre sütjük.
  2. Az apró, vagy közepes megmosott krumplikat fatartalmú papírzacskóba tesszük, majd 200 fokra előmelegített sütőben készre sütjük. Ez hasonlítani fog a parázson sült krumplira. Fontos, hogy a zacskó nyitva hagyott végét fordítsuk a sütő ajtaja felé.
Az elkészülés ideje függ a krumpli méretétől. Az elkészülést hústűvel, villával, illetve látványra is ellenőrizhetjük.

Szabadtéren:

A krumplikat a hamu alá dugjuk, vagy tűzálló fóliába csomagolva tesszük a tűz széléhez.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel