Betöltés...
2015. április 11., szombat

Tökölős káposzta

Így tavasszal nagy szükségünk van regenerációra, karcsúsító vitaminbombázókra a tél után. Igen ám, de még alig terem idei, friss zöld, hiszen a szabadföldi növényeket csak a májusi fagyok után ültetik ki a gazdák.

Így valami módon a téli és a kora tavaszi választékból kell kombinálni.

Körülnéztem mi van kéznél. Találtam két istengyalulta tököt (még valamikor januárban spájzoltam be belőlük, hibátlanul bírták mostanáig a spájzban). Volt hozzá fél kiló csicseriborsó, meg egy negyedkilónyi köles. Hagyma, fokhagyma.

Ki kellett mennem a piacra, mert ez még édeskevés volt. Beszereztem két kiló savanyúkáposztát, három csomag medvehagymát, meg egy kilónyi julienre vágott répát, meg még negyed kilónyi kölest.

Először feltettem főni a csicserit, 3 liter vízben, só nélkül, mert annak még kuktában is kell egy óra (a víz felmelegedésével együtt), hogy puhára főjön. Míg készült négybe vágtam a tököt, kimagoztam (a magokat eltettem száradni, még májusig biztos lesz aki elülteti).
A magozás előtt jó alaposan megmostam az arcom, mert a magok közti anyagból a kezemre került nedves anyaggal mindig bekenem az arcom ilyenkor. A tök kiváló sejtregeneráló hatású. A lé ahogy szárad az arcomon érezhetően feszesíti az arcom bőrét. Így mire kész az étel pár évet fiatalodok egyidejűleg.
Mikor a csicseri megfőtt a levében feltettem főni a tököt. Így, hogy forró volt a lé elég volt negyed óra hozzá. A tökre tettem egy kanál sót a főzéshez. A kész tököt villával szedtem ki a héjából, úgy esik szét legkönnyebben tésztaszerűvé.

Mikor a tök is készen volt két nagy fej hagymával és egy fej fokhagymával csináltam egy nagyjából pörköltalapot. Tettem bele a pirospaprikán kívül egy kanál köményt, 5 babérlevelet, egy fél teáskanálnyi frissen őrölt zöldborsot, ugyanannyi fekete hagymamagot és egy fél kanálnyi szumákot.

Erre került a kicsit megvágott savanyúkáposzta és a lé amiben előzőleg a csicseri, majd a tök főtt. mikor a lé felforrt hozzátettem a főtt csicseriborsót és a kölest. Negyed órányi főzés után hozzákevertem a zöldségeket és a főtt tököt. Így együtt még főttek 5 percig. Ettől a zöldségek kellemesen roppanósak, majdnem nyersek maradnak.

A legvégén kevertem az ételbe a megvágott medvehagymát.

Jut eszembe! Többen kérdezték, a medvehagyma szárával mit kezdek. Azt ugyanúgy belevágom az ételbe. Az íze pont ugyanolyan, csak kicsit húsosabb. Van amikor a medvehagyma szárat vágva, a fokhagymával együtt teszem az ételbe.

Tálalás:

Enyhén pirított rozsos kiflit és tejfölt is tettem az asztalra, így mindenki választhatott, mivel szeretné enni.

A kifli hosszú érésidejű kovásszal készült kenyértésztából készül. Masszív héjú és illatos belsejű. Inaktív élesztőt is tartalmaz, ami köztudottan jót tesz a bőrnek, a szépségápolásban is széleskörűen használják, ugyanakkor nem terheli meg a szervezetet. Kitűnő minőségű malátát is tartalmaz, ami vitaminokban gazdag, karamellás aromát ad.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel