Betöltés...
2013. szeptember 10., kedd

Répakavalkád sütőtökkel

Csicseriborsót hatszoros lében főztem puhára, só nélkül.

Leszűrt levében sózva főtt puhára sütőtök, benne fahéjas bazsalikommal (a fajta neve, tehát nem fahéj és bazsalikom).

Mikor kész lett kb. három percig forraltam össze a következőkkel:

Szőlőmag olajon lila hagyma dinsztelve, sózva. Abba fokhagyma apróra vágva. Emellé:

- cékla,
- pasztinák,
- petrezselyemgyökér,
- sárgarépa (ez volt régen a sárgarépa),
- vörösrépa (ezt hívjuk ma sárgarépának),
- lilarépa.

Mikor ezek kezdenek puhulni cseppet a hagymán beletettem az egészet a sütőtökös lébe, így a végére a zöldségfélék kellemesen rágnivalók maradtak.

A legvégén összekevertem mind a csicseriborsóval, tettem hozzá petrezselyemzöldet, répazöldet, bazsalikomot nyersen vágva.

A végeredmény színe mint egy pörköltté, bár paprikát sose látott se őrölve se egészben. A sütőtök gyönyörűen besűríti az egészet és a zöldségfélék íze mellé kellemesen édes kiegészítést ad. A csicseriborsó meg ízével és kiváló fehérje összetételével komplettálja az élményt.

2 megjegyzés:

  1. Na végre, hogy találtam egy oldalt, ahol hasonlóképpen vélekednek az egészséges étkezésről, s nem akarják az arcomba tolni a művitaminokat!

    VálaszTörlés
  2. Nem szoktam ilyenről vélekedni. :) Szimplán impulzusvásárlom az aktuális étel valamelyik részletét. A többit hozzáigazítom, aztán ha kész lesz, jó lesz és van időm leírni megosztom mindenkivel.

    Azután már csak reménykedni tudok, hogy kedvet csinálok másoknak is a kreativitáshoz.

    VálaszTörlés

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel