Betöltés...
2015. február 15., vasárnap

Paprikás krumpli

Régen ettünk már paprikás krumplit. Ráadásul ízes, egyben húsmentes paprikás krumplival nemigen szoktam találkozni. Szóval kihívás is.

Elgondolkodtam, mi kerüljön bele. Tallérbabra gondoltam, de abból csak fél kiló volt itthon, Babocska meg már rég nem volt a piacon.

Igenám, csakhogy fél kiló bab édeskevés akkor is, ha háromszorosára dagad, mert most is sok fő, mint mindig.

Akkor jutott eszembe, hogy van még egy adag ősszel dinsztelt vargánya a hűtőben. Azzal együtt már fejedelmien gazdag lesz az étel.

Hozzávalók:

  • 0,5 kg tallérbab (jóízű, nagyszemű, vékony héjú, szélmentes babfajta),
  • 0,5 kg szőlőmag olajon elődinsztelt vargánya,
  • 5 kg krumpli,
  • 2 méretes fej hagyma,
  • 2 fej fokhagyma,
  • 7 evőkanál adalékmentes parajdi só,
  • 4 evőkanál őrölt pirospaprika (boltiból több kell, mert annak nincs színe se - szerintem a Kalocsán őrölt kínai paprika még a Szegeden őrölt spanyol paprikánál is rosszabb),
  • 1 kanál frissen őröl zöldbors,
  • 1 kanál frissen őrölt fekete hagymamag (áldásmag, valójában a kerti katicavirág magja, hagymaízű),
  • 2 kanál őrölt kömény,
  • 6 levél babér,
  • 6 evőkanál hidegen sajtolt szőlőmag olaj.

Elkészítése:

A babot hatszoros vízben megfőztem, nem túl puhára, só nélkül. Levét leöntöttem. A babot feltettem sülni a kiolvasztott gombával együtt, hozzáöntöttem a többi olajat is.

Mikor a bab is, gomba is kicsit pirult, rátettem az összevágott hagymát dinsztelődni. Amikor a hagyma már kezdett üvegessé alakulni hozzákevertem az apróra vágott fokhagymát és rátettem a sót.

Ezután félrehúztam a tűzről az egészet. Hozzátettem a fűszereket, a krumplit, ráöntöttem a bab levét és annyi vizet, hogy egy-két ujjnyira ellepje az ételt (a bab is, a krumpli is felvesz a vízből). Ezzel készre főztem.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel