Betöltés...
2015. február 5., csütörtök

Sületlenség

Sokan azt gondolják nem szeretek édességet készíteni. Dehogynem. Még eszem is ilyet. Csak nálam az édesség valahogy nem hasonlít arra, amit mások szoktak készíteni.

A mellékelt képen látható se tette.

Előre megígérem, olyat fogsz olvasni, ami álmaidban se jutott eszedbe. (Remélem csak eddig és tovább is fejleszted a dolgot.)

Az ötlet akkor vázolódott fel előttem, mikor hazahoztam két félkilós köleslisztet - jó lesz valamire felkiáltással. tényleg jó lett.

Hozzávalók:

  • 1 kg házi tehéntúró (gőzöm nincs a zsírtartalmáról, de friss és finom),
  • 0,5 liter házi tejföl ugyanonnan (kanálmegállbenne verzió),
  • 0,75 kg kölesliszt,
  • 1 csapott teáskanál só,
  • 10 dkg méz.

Elkészítés:

A túrót, a tejfölt és a köleslisztet összekevertem, lefedtem a tálat, állt egy napot, hogy a kölesliszt puhuljon kicsit. Másnap hozzákevertem a sót és a mézet.

Öntet hozzávalók:

  • 0,5 liter tejszín,
  • 1 evőkanál vákuumszárított cékla + sárgarépa kristály (ez egy kisebb cékla és egy kisebb sárgarépa kipréselt levével helyettesíthető) - színre, ízre málnára hasonlít.

Tálalás:

Az alap túrós keverékből mindenkinek annyit szedtem ki, amennyit kért. Ezt meglocsoltam az öntettel. Nagyon édesszájúaknak csurgattam rá még egy kanál mézet, majd a tetejét megszórtam reszelt csokival.

A képen látható kívánságra kiszedett adag végül három részletben fogyott el, a Vigyázat, anyagból van! elv alapján, így a keverék 20 adagnak bizonyult.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel