Betöltés...
2016. július 16., szombat

Tzatziki tarkán

Honnan jött az ötlet?

Az egész úgy kezdődött, hogy:
  • a múlt héten vettem friss, házi tejet, amiről kiderült, hogy rá se néztünk, de kezd savanyodni = aludttejnek jó lett.
  • beláthatatlan mennyiségű uborkát kaptam. Volt köztük néhány kígyóuborka, akadtak dagadt fürtösek, meg néhány édes, világoszöld.
  • ha már van uborka, meg aludttej, már csak só és fokhagyma kell a tzatzikihez.
Ez így szépen hangzik, de közben volt néhány ellenállhatatlan dolog ami a napokban elém került:
  • enyhén csípős, kívül fekete, belül zöld paprika,
  • szépen pirosodó édes TV paprika,
  • kicsit pirosodó, élénk világoszöld, húsos, enyhén csípős paprika,
  • borsosmenta,
  • friss, zöld kapor,
  • egy hosszan érlelt, zamatos keménysajt.

Hozzávalók:

  • 20 db uborka,
  • 4 fej fokhagyma gerezdjei vékony csíkokra vágva,
  • 4 db fekete paprika,
  • 8 db pirosas TV paprika,
  • 2 db élénkzöld paprika (ez a mérete miatt kicsit több volt, mint a 4 db fekete,
  • 4 csokor kapor,
  • 1 csokor borsmenta,
  • 1,5 liter aludttej,
  • 5 csapott evőkanál adalékmentes só (uborka rétegenként 1),
  • 25 dkg reszelt sajt

Elkészítése:

Az uborkákat meghámoztam. A fürtös uborkákat mindkét végükön megkóstoltam, mert néha keserű a vége ha még nem elég érett. Hámozás után vékonyra szeleteltem.

Mikor 4 db uborka készen lett, megsóztam 1 csapott evőkanál sóval, megszórtam egy fejnyi fokhagymával, egy csokor vágott kaporral és a borsmenta negyedével.

A paprikákból kivágtam a magházat, majd 1 fekete, 2 piros felkarikáztam, ehhez egy fél élénkzöld paprikát vékony csíkokra vágtam. Ezek keverékét a fűszeres, sós uborka tetejére terítettem.

Még három ilyen réteg készült. Az egész tetejére került az utolsó réteg uborka, arra só. Ezután a keveréket fél órára állni hagytam. Ezalatt az uborka szépen összeesett a sózástól.


A fenti képen látszik, hogy az egész művelethez egy 5 kiló narancs befogadására alkalmas vödörben kezdtem hozzá. A vödör tele volt, majd kb. háromnegyedéig esett össze a benne lévő keverék.

Mikor letelt a fél óra, megkevertem a salátát, hozzákevertem az aludttejet és kész.

Tálalás:

A salátát tálakra szedtem, megszórtam a reszelt sajttal.

A kihívás folytatódik a receptjátékon. Várom a Duna-Baromfi BT. csapata válaszát (őket megtalálod a Google+ és a Facebook hálózaton is.)

Kíváncsi leszek a folytatásra, mert szerintem elég magas labdát sikerült feldobnom.

Senki ne csodálkozzon, ha azt látja, hogy az itteni képek (vagy részben ezek) is szerepelnek a másik blogban. A húson kívüli alapanyagokat az ő főzéseikhez is én szerzem be a megszokott, megbízható termelői körből.

Konkrétan ebből a salátából készen kaptak, a házi aludttej miatt. Egyszerűbb volt.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel