Betöltés...
2015. június 20., szombat

Antidepresszáns

Vannak dolgok, amivel a magamfajta, étekközpontú embereket is el lehet kápráztatni. Az ismeretségi körömben nem győzöm mondani, hogy először a test kell megkapja a magáét. Számára étek az étel, a víz, a mozgás és a levegő.

Amikor ez megvan, akkor képes a lélek és a szellem megfelelően fejlődni, táplálkozni az ismeretekből, érzésekből.

Ma írta egy igen kedves, fiatal barátom a szokásos csevegésünk bevezetésének: „Pont most mondtam haveromnak, hogy évekig azt hittem, hogy komplett depressziós vagyok. aztán kiderült, hogy mindössze éhes voltam és keveset mozogtam.”

Ez nagyon fontos tudás, ami sokakon segíthetne, ha ők maguk hajlandók változtatni a megszokásaikon, kortól, nemtől, nemzetiségi és vallási hovatartozástól függetlenül.

Az én felfogásom az ételről - amilyen stílusra őt is biztatom - a színek és az ízek, a főtt, a ress és nyers kombinációját jó alkalmazni, emellett fontos a mindennapi változatosság. Receptmásolónak jók lesznek az éttermi szakácsok, séfek. A kreatív játék, az ehető dolgok megismerése, kipróbálása, kombinálása maradjon a hétköznapok élvezeteinek része. Erről a mai ételről írhattam volna, hogy cukkinilecsó, krumplis bulgurral, de valójában csak a lecsó elve alapján készült egy része.

A körethez először csicseriborsót főztem meg só nélkül, négyszeres vízben. Mikor kész lett a levét külön edénybe öntöttem.

Nagyobb fokhagymagerezdnyi, alaposan megmosott, héjas idei parázskrumplikat (ahonnan veszem nem használnak vegyszert a termesztéshez, így nyugodtan megehető) kevés olajon kicsit pirítottam, majd megsóztam és leöntöttem a csicseriborsó maradék levével kevert előre forralt vízzel. A folyadék mennyisége kétszerese kell legyen a bulgur mennyiségének (fél kiló csicseriborsó, vagy fél kiló bulgur = fél liter víz, ez az arány minden gabonára és minden hüvelyesre igaz), beletettem néhány szál tárkonyt, majd visszaforraltam és kb. 3 percig főztem.

Ekkor az egészet ráöntöttem a csicseriborsóval kevert bulgurra, majd lefedtem. A felhasznált adalékmentes parajdi só mennyisége: annyi evőkanálnyi, ahány kiló a csicseriborsó, a krumpli és a bulgur. A legvégén úgy egészítettem ki a csicseriborsó levét. Én az ételhez 0,5 kiló csicseriborsót, 2 kiló krumplit és egy kiló bulgurt használtam.

A cukkinis lecsó: a fenti képen láthatók az összetevői.

  • Rengeteg vágott zöld hagymaszár,
  • néhány új lilahagyma apróra vágva,
  • egy szép nagy fej fokhagyma apróra vágva,
  • pár darab TV paprika (még igazi lecsónak való paprikakeverék nincs),
  • két szem leforrázottan meghámozott, vékony cikkekre vágott paradicsom, 
  • négy kiló cukkini, a képen látható méretű cikkekre vágva,
  • három evőkanál őrölt pirospaprika,
  • kevés frissen őrölt zöldbors,
  • fél evőkanál kömény,
  • fél evőkanál szumák,
  • öt evőkanál adalékmentes parajdi só,
  • hat evőkanálnyi olaj.
A hagymákat, fokhagymástól kevés olajon elkezdtem dinsztelni, majd hozzátettem a paprikát és az összes sót. Megkevertem, majd félrehúzva a tűzről hozzákevertem a szárazfűszereket és a paradicsomokat, visszatettem a tűzre. Mikor kezdett kis levet engedni ráöntöttem egy liter előre forralt vizet és hozzákevertem a cukkinit.

Lefedtem a kuktát. Mikor elkezdett sisteregni levettem a tűzről, kb. 3 percig még lefedve hagytam. Ekkor a cukkini már puha, de a héja még enyhén roppanós, így a cukkinihéj és a csicseriborsó egy kellemesen rágható alapot képez az ételben.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel