Betöltés...
2015. június 20., szombat

Sárgaborsó nyáriasan

Az előző főzés eredménye nem húzta ki egy napig se, mennyisége ellenére villámgyorsan elfogyott.

Muszáj volt valamit készíteni, de mivel nem készültem főzni, másképp osztottam be az időmet, így csak valami gyorsan elkészíthetőre vágytam.

Eszembe jutott, hogy van még egy kilónyi sárgaborsó a kamrában. Mivel folyamatban már a hétvégi ételekhez a hozzávalók beszerzése, volt mit átcsoportosítani hozzá úgy, hogy a következő ételből nem fog hiányozni. Elsőként egy bokornyi hagymazöldre esett a választás, ezt követte két fej fokhagyma, egy fél csokor fahéjas bazsalikom.

Ismét szeretném minden érintettnek megköszönni, hogy a hagyma szép zöld szárát direkt levágatja. Remekül szokott jönni ilyen váratlan alkalmakkor, ráadásul segít a minél gazdaságosabb főzésben.

A fentieken kívül kevés olaj és öt liternyi víz kellett még a főzéshez.

Először feltettem forrni a vizet, majd minden áztatás és só nélkül, a bazsalikommal együtt beletettem a sárgaborsót. Ez azért fontos, mert ha a sárgaborsó forrásban lévő vízbe kerül nem habzik fel, így a konyha elárasztása nélkül főzhető meg fazékban, vagy akár kuktában.

Ha kuktában fő, néhányszor akkor is meg kell keverni lezárás előtt, lezárás után azonnal takarékra tenni. Főzési ideje ebben az esetben 15 perc, majd 5 percig még zárva hagyom a kuktát. Így nem ragad le, nem ég oda. Fazékban gyakori keverés mellett közel dupla főzési idővel kell számolni, ugyancsak takarékra kell tenni lefedés után.

A felkarikázott hagymaszárakat és az apróra vágott fokhagymákat egy másik edényben dinszteltem meg a sóval az olajon, majd mikor készen lett a sárgaborsó még forrón ráöntöttem a megdinsztelt hagymákra, hagytam felforrni keverés mellett, majd levettem a tűzről. Majd elfelejtettem: a főtt bazsalikomokat kivettem az ételből, és mint minden főtt zöldfűszert az ette meg aki a leggyorsabb volt.

Tálalás:

A kész ételbe sűrű házitejföl került - ezt a pillanatot örökítettük meg a képen - majd megszórtam a tetejét frissen vágott bazsalikommal.

Bár számítottam rá, mégis kicsit meglepett mennyire könnyed étel lett a sok zölddel és a tejföllel a sárgaborsó a téli változathoz képest. A ma esti hűvös időben pont jólesett enyhe melegítő hatása is.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel