Betöltés...
2015. június 20., szombat

Hűsítő céklaleves

A cékla nálunk sláger étel minden évszakban. De ilyenkor a zsenge édes cékla különösen kellemes tud lenni minden formájában.

Egyetlen módon nem esszük: ecetes céklasalátának. Cserébe jöhet nyersen, sütve, főzve, önálló zöldségféleként akár szendvicshez, vagy magában is.

Most éppen egy laza, nyárias, szokatlan ízesítésű, hideg leves készült belőle.

Hozzávalók:

  • 2 csokor (kb. 10 db) zsenge cékla, gumója apró kockára, zöldje csíkokra vágva,
  • 4 evőkanál olaj (kivételesen sütő-főző olíva, hidegen sajtolt olajból csak a szőlőmag olaj bírja a sütést, főzést),
  • 1 maréknyi zsenge bazsalikom szárastól,
  • 4 evőkanál adalékmentes parajdi só,
  • 2 csokor ujjnyi vastag sárgarépákból, csokronként kb. 8 db, vékony karikára vágva,
  • 3 szál fodormenta apróra vágott levele,
  • 1 nagyobb maréknyi (kb. 5 dkg) wasabi saláta apróra vágva.

Elkészítése:

A céklát kevés olajon feltettem dinsztelődni a sóval. Mikor már egy kevés levet engedett felöntöttem 6 liter előre forralt vízzel. hozzátettem a bazsalikomot, majd fedő alatt 15 percig főztem. Ekkor kivettem a főtt bazsalikomot, ami vissza se került az ételbe, mert kis hűlés után megettem.

Mikor a bazsalikom már nem volt az ételben levettem a tűzről, beletettem a sárgarépákat és a csíkokra vágott céklalevelet. Ahogy a cékla levelét elkevertem, azonnal látszott, hogy megroggyant, megpuhult. Ekkor kiszedtem két kisebb fazékba, mindkettőre rátettem egy-egy hőálló, vékony műanyag tányért. (Ezeket a tányérokat szándékosan vettem az edények tetejére, mert gyorsabban hűl alattuk az étel és könnyebb egymás tetejére rakni a hűtőben az edényeket.)

A szobahőmérsékletűre hűlt levesbe került a fodormenta és a wasabi saláta. Előbbi hűsítő mentaíz, utóbbi édes kezdéssel enyhén csípős tormás ízt adott az ételnek.

Tálalása:

Mindenféle kiegészítés nélkül úgy néz ki, mint a képen. Csipetnyi szumákkal megszórva íze kicsit savanykás, gyümölcsösebb lesz, a szumák egyidejűleg enyhe sózást is helyettesít. Frissen vágott petrezselyemzölddel, zellerzölddel, hónapos retekkel szépen dekorálható, ezek harmonizálnak a levessel.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel