Betöltés...
2015. június 14., vasárnap

Nyáriszósz

Az előző bejegyzésből megmaradt az 5 cékla levele. Közben kaptam 1 kg spenótot, így ezek voltak a kiindulópont.

Mikor kimentem a piacra, gyönyörű rebarbarákat láttam. Eszembe jutott, hogy kellemesen savanykás íze kiváló a nagy melegben. Ekkor láttam meg a fodormentát. Még ilyen illatokat együtt nem ettem - ahogy egy barátom mondaná - de kipróbáljuk.

A céklalevelek szárát és 2 szál rebarbarát apróra vágtam, kevés hagymán sóval puhára dinszteltem., majd felengedtem kb. 3 deci vízzel, majd felforraltam.

Amikor felforrt, beledobtam a csíkokra vágott céklalevelet, megkevertem, levettem a tűzről és hozzákevertem a csíkokra vágott spenótot és 1 csokornyi apróra vágott mentát. Ezeket már nem főztem. Így az elkészítési idő az előkészítés után: kb. 5 perc. Ha valakinek kedve támad mindezt szósszá turmixolni, akkor még egy perc.

Kevés olajra feltettem dinsztelődni kb. 1 kg az előző szezon végén, idén tavasszal apróra kockázva lefagyasztott csicsókát, felengedtem 2 liter vízzel, tettem hozzá 3 kanál sót. Mikor a víz felforrt belekevertem 1 kg bulgurt. Forraltam még 5 percig, hozzákevertem 1 csokor apróra vágott metélőfokhagymát, majd még 15 percig lefedve tartottam, hogy a bulgur elkészüljön. (Aki nem ismeri: a bulgur gyenge tört búza, amit kicsit felgőzölnek szárítás előtt, így nem kell főzni. Hegymászók, túrázók kedvence, hisz elkészítéséhez elég a hideg víz is.)

Ez az étel szobahőmérsékleten, vagy hűtve az igazi. Tálaláskor kevés házi túróval szórtam meg a tetejét. Akár tehén, akár kecske, akár juhtúró passzol az ételhez.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg

 
Fel